سیستم مسیریابی در گوگل مپس میزبان تغییرات بزرگی می‌شود

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل در ماه‌های آینده به‌تدریج قابلیت‌های جدیدی به مپس اضافه می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها،‌ مسیریابی به‌کمک فناوری واقعیت افزوده در محیط‌های سربسته، مثل فرودگاه است.
تبلیغات

گوگل اخیرا قابلیت‌های جدیدی برای اپلیکیشن نقشه‌یابش معرفی کرده است. به‌نوشته‌ی ورج، به‌روزرسانی بعدی گوگل مپس (Google Maps) سیستم مسیریابی این سرویس را در محیط‌های داخلی بهبود می‌دهد و تلاش می‌کند مسیرهایی برای رانندگی انتخاب کند که بیشتر با محیط‌زیست سازگار باشند. تمامی این قابلیت‌ها هم‌زمان منتشر نمی‌شوند و بیشترشان هم‌اکنون دردسترس قرار ندارند. همچنین، مشخص نیست برخی از این قابلیت‌ها کِی در برخی مناطق خاص دنیا ارائه می‌شوند.

یکی از به‌روزرسانی‌های مهم این است که گوگل مسیریابی Live View را به فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل و مراکز خرید می‌آورد. مسیریابی Live View از طریق فناوری واقعیت افزوده انجام می‌شود و به شما امکان می‌دهد گوشی را نگه دارید و دوربین را به‌سمت دنیای اطراف بگیرید و فلش‌ها و آیکون‌هایی را ببینید که مسیرتان را مشخص می‌کنند. تا پیش از به‌روزرسانی جدید، این قابلیت صرفا برای محیط‌های روباز کار می‌کرد.

در‌حال‌حاضر، قابلیت مسیریابی واقعیت افزوده‌ی مخصوص محیط‌های سربسته چندان گسترده منتشر نشده است و فقط در تعدادی از مراکز خرید شیکاگو، لانگ‌آیلند، لس‌آنجلس، نیوآرک، سان‌فرانسیسکو، سن‌خوزه و سیاتل آمریکا دردسترس قرار دارد. در ماه‌های آینده، گوگل سیستم مسیریابی Live View را به برخی از ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل و فرودگاه‌ها و مراکز خرید منتخب شهرهای توکیو و زوریخ نیز اضافه می‌کند.

گوگل قصد دارد در نسخه‌ی اندروید و iOS سرویس مپس رابط کاربری بخش انتخاب حالت حمل‌و‌نقل را اصلاح کند. در‌حال‌حاضر، در بین تب‌های مختلف باید جابه‌جا‌ شوید تا جزئیات بیشتری درباره‌ی گزینه‌های مختلف حمل‌و‌نقل ببینید؛ اما با رابط جدید، صرفا کافی است در درون فهرستِ ارائه‌شده اسکرول کنید. گوگل می‌گوید مپس می‌تواند حالت‌‌های مدنظرتان را اولویت‌بندی کند و آن‌هایی که در برخی شهرها محبوب‌تر هستند (مثلا مترو در نیویورک)، در صدر فهرست قرار دهد. این رابط جدید در ماه‌های آینده در‌دسترس بیشتر مردم جهان قرار می‌گیرد.

افزون‌بر رابط بخش حمل‌و‌نقل، گوگل مسیریابی جدیدی برای رانندگان ارائه می‌دهد تا مصرف سوخت خودروها کاهش یابد و ضرر کمتری به محیط‌زیست وارد شود. ظاهرا طی‌کردن مسیر منتخب این قابلیت تقریبا به‌اندازه‌ی طی سریع‌ترین مسیر طول می‌کشد. پس از دریافت به‌روزرسانی، گوگل مپس به‌صورت پیش‌فرض مسیری را انتخاب می‌کند که کمترین سوخت را مصرف کند؛ اما کاربر می‌تواند تنظیمات این بخش را به‌سادگی تغییر دهد. گوگل می‌خواهد در سال جاری میلادی مسیرهای این‌چنینی را روی نسخه‌ی اندروید و iOS مپس در ایالات متحده دردسترس قرار دهد. در آینده، این قابلیت برای دیگر کشورها نیز منتشر می‌شود.

مسیرهایی ویژه‌ی مصرف سوخت کمتر، تنها به‌روزرسانی جدید گوگل مپس با هدف کاهش آسیب به محیط‌زیست محسوب نمی‌شود و گوگل قصد دارد هشدارهایی نیز درون مپس قرار دهد تا هنگام ورود به مناطق دارای انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر به کاربر اطلاع داده شود. خودروهایی که گازهای مضر زیادی تولید می‌کنند، اجازه ندارند به این مناطق وارد شوند. گوگل می‌گوید ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰)، این هشدارها برای کاربران فرانسوی، آلمانی، هلندی، اسپانیایی و بریتانیایی دردسترس قرار می‌گیرد و در آینده، برای کشورهای دیگر هم ارائه می‌شود.

گوگل در ماه‌های آینده لایه‌های جدیدی برای نمایش آب‌و‌هوا و نمایش کیفیت هوا در نسخه‌ی اندروید و iOS گوگل مپس نیز ارائه می‌‌دهد. قابلیت نمایش آب‌و‌هوا جهانی منتشر می‌شود؛‌ اما قابلیت نمایش کیفیت هوا در‌ابتدا در‌دسترس ساکنان استرالیا و هند و ایالات متحده قرار می‌گیرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت‌های جدید گوگل مپس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات