گوگل احتمالا حجم دانلود اپلیکیشن‌ها را کاهش خواهد داد

شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
به ‌نظر می‌رسد گوگل روی سیستمی برای بهینه‌سازی نصب و اجرای اپلیکیشن‌ کار می‌کند. چنین سیستمی برای شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های موبایل مفید خواهد بود.
تبلیغات

اپلیکیشن‌های امروزی اندروید ممکن است بسیار حجیم باشند. حجیم بودن اپلیکیشن‌ها نه‌تنها باعث مصرف حجم در خور توجهی از اینترنت می‌شود، بلکه حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی را نیز درگیر می‌کند. به‌ گزارش Android Authority، گوگل روی راهکاری جالب برای این مشکل کار می‌کند.

مطابق اطلاعات فاش‌شده، گوگل در حال کار روی قابلیتی با عنوان «بهینه‌سازی نصب اپلیکیشن» برای پلی استور (Menu > Settings > App Install Optimization) است. این سیستم از اطلاعات جمعی استفاده می‌کند تا بفهمد مردم ابتدا از کدام بخش اپلیکیشن‌ استفاده می‌‌کنند.

گوگل در صفحه‌ای که در بخش پشتیبانی وب‌سایت خود ایجاد کرده است می‌نویسد: «وقتی تعداد کافی از مردم این کار را انجام بدهند، گوگل می‌تواند اپلیکیشن را بهینه کند تا سریع‌تر برای کاربران نصب، باز و اجرا شود.»

9to5Google می‌نویسد چنین قابلیتی برای اپلیکیشن‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی مفید به‌ نظر می‌رسد. مثلا با اعمال بهینه‌سازی‌های گوگل، می‌توانید در ابتدا بدون نیاز به ابزار ویرایش، شروع ‌به جست‌و‌جو در فید اصلی شبکه‌ی اجتماعی کنید. این قابلیت برای بازی‌های موبایل نیز مفید خواهد بود؛ در این مثال، می‌توانید پس از دانلود چند مرحله‌ی اول بازی، آن را اجرا کنید (مثل کنسول‌ها). 

در حال حاضر نحوه‌ی کارکرد سیستم گوگل را نمی‌دانیم. احتمالا این سیستم قسمت‌های کم‌استفاده‌ی اپلیکیشن را در پس‌زمینه دانلود می‌کند یا شاید دانلود این بخش‌ها فقط در مواقع نیاز انجام بگیرد. امیدواریم گوگل اولین روش را انتخاب کند؛ چون ممکن است در مواقعی که نیاز شدیدی به بخشی از اپلیکیشن داشته باشید، اینترنت مناسبی در دسترس نباشد. 

گوگل در قابلیت جدیدش به مبحث حریم خصوصی هم توجه نشان می‌دهد. این شرکت هیچ‌گونه اطلاعات شخصی جمع‌آوری نمی‌کند و محتوای دانلودشده یا آپلودشده در اپلیکیشن را بررسی نمی‌کند. همچنین گوگل هیچ جایی به ‌غیر از خود اپلیکیشن را مورد نظارت قرار نمی‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات