اپل نگرانی توسعه‌دهندگان در مورد بررسی اپلیکیشن را تعجب‌برانگیز می‌داند

شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در توضیحاتی که به کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده‌ی استرالیا ارائه داده است، با مطرح کردن دلایلی می‌گوید نگرانی توسعه‌دهندگان در زمینه‌ی بررسی اپلیکیشن در اپ استور تعجب‌برانگیز است.
تبلیغات

ZDNet می‌نویسد اپل به کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده در استرالیا گفته است از اینکه می‌شنود توسعه‌دهندگان نگرانی‌هایی درباره‌ی توانایی برای برقراری تعامل با اپل در فرایند بررسی اپلیکیشن دارند، متعجب‌ شده است. سازنده‌ی آیفون می‌گوید هدف بررسی اپلیکیشن‌ها تضمین کیفیت آن‌ها در اپ استور است. شرکت کوپرتینویی زمان و منابع زیادیبه تعامل مستقیم با توسعه‌دهندگان اختصاص می‌دهد تا در همکاری با آن‌ها به هدف نهایی دست پیدا کند. 

اپل در سندی که برای کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده در استرالیا فرستاده است، می‌نویسد: «App Review فرآیندی انسانی برای بررسی کردن اپلیکیشن‌هایی است که برای انتشار در اپ استور ثبت می‌شوند و در تلاش است تضمین بدهد اپلیکیشن‌ها قابل ‌اتکا هستند، مطابق انتظار فعالیت می‌کنند،‌ به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارند و حاوی محتوای ناشایست نیستند. اپل ۷۳ درصد از اپلیکیشن‌های ثبت‌شده را حداکثر ۲۴ ساعت پس از ثبت شدن توسط توسعه‌دهنده بررسی می‌کند.»

اپل می‌گوید اگر اپلیکیشنی را خلاف قوانین تشخیص بدهد، جلوی انتشار آن را می‌گیرد و در این شرایط دلیل رد شدن اپلیکیشن را به توسعه‌دهنده می‌گوید و مشخص می‌کند آن اپلیکیشن کدام ‌یک از قوانینی که اپل در قالب رهنمودهای بررسی در اپ استور تدوین کرده است، نقض کرده. اپل همچنین به توسعه‌دهنده توضیح می‌دهد چرا رهنمودها با اپلیکیشن سازگار نیستند و به‌طور مشخص به نحوه‌ی عملکرد اپلیکیشن اشاره می‌کند. 

اپل می‌گوید هدف اصلی فرایند بررسی اپلیکیشن محافظت از مشتریان در برابر اپلیکیشن‌های کلاه‌بردار و مخرب و اپلیکیشن‌هایی است که به شیوه‌ای غیر از آنچه در توضیحاتشان آمده است فعالیت می‌کنند. مطابق گفته‌ی اپل، «حفاظت از حریم خصوصی و امنیت مشتری» در مرکز فرایند بررسی اپلیکیشن قرار می‌گیرد. دقیقا به ‌همین دلیل است که گاهی اوقات برخی اپلیکیشن‌ها باید چند بار ثبت شوند تا اپل اجازه‌ی انتشار به آن‌ها ربدهد. 

کمسیون رقابت و مصرف‌کننده در استرالیا مدتی است در قالب پروژه‌ای برای انجام تحقیق روی پلتفرم‌های دیجیتال، نحوه‌ی عملکرد فروشگاه‌های آنلاین اپل و گوگل را زیر ذره‌بین قرار داده است.

در حال حاضر توسعه‌دهندگان بدون استفاده از اپ استور نمی‌توانند اپلیکیشن‌ها را روی دستگاه‌های موبایل اپل منتشر و توزیع کنند. توسعه‌دهندگانی که قابلیت درون‌برنامه‌ای، افزونه و موارد این‌چنینی ارائه می‌دهند باید حتما از سیستم پرداخت اپل استفاده کنند. 

هر زمانی‌که مشتری اپلیکیشن بخرد یا قابلیت‌های درون‌برنامه‌ای خریداری کند، حداکثر ۳۰ درصد از مبلغ پرداخت‌شده توسط مشتری به اپل می‌رسد. اپل چند ماه پیش در قالب پروژه‌ی «برنامه‌ی کسب‌وکارهای کوچک اپ استور» این کمسیون را برای شماری از توسعه‌دهندگان به ۱۵ درصد کاهش داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات