مشکل کرش اپلیکیشن‌های اندروید به‌ دلیل WebView، رفع شد

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مشکلی که در WebView اندروید وجود داشت، باعث شد شماری از اپلیکیشن‌ها کرش کنند. گوگل در عرض چند ساعت مشکل را رفع کرده و به ‌نظر می‌رسد همه‌چیز به حالت عادی بازگشته است.
تبلیغات

در ساعات اخیر کاربران متوجه شدند شماری از اپلیکیشن‌ها در سیستم‌عامل اندروید به‌صورت ناگهانی کرش می‌کردند و به‌ نظر می‌رسد گوگل این مشکل را رفع کرده است. طبق گزارش‌ها، به ‌یک‌باره نوتیفیکیشنی روی صفحه‌ی اپلیکیشن ظاهر و باز کردن آن‌ غیر ممکن می‌شد.

اپلیکیشن‌های مهم بسیاری از دسترس خارج شدند که نام جیمیل و شماری از اپلیکیشن‌های بانکی و گوگل پلی در بین آن‌ها به ‌چشم می‌خورد. آن‌طور که انگجت می‌نویسد، به‌ دنبال این اتفاق به‌سرعت گزارش‌هایی از مشکل در DownDetector، ردیت و توییتر منتشر شد و داشبورد گوگل ورکسپیس تأیید کرد مشکلی رخ داده است. 

به‌ گزارش ورج، مشکل اصلی به یکی از اجزای سیستم با نام Android System WebView برمی‌گشت که به اپلیکیشن‌های اندروید امکان می‌دهد محتوای وب را به ‌نمایش بگذارند. گوگل می‌گوید به‌روزرسانی Android System WebView به نسخه‌ی ۸۹٫۰٫۴۳۸۹٫۱۰۵ و به‌روزرسانی گوگل کروم به جدیدترین نسخه،‌ مشکل را برطرف می‌کند. هر دو به‌روزرسانی هم‌اکنون در گوگل پلی در دسترس هستند. 

مطابق داشبورد گوگل ورکسپیس برای جیمیل، مشکلات بامداد امروز آغاز شدند و به ‌مدت حدودا هفت ساعت ادامه داشتند. هنگام آغاز مشکلات، گوگل از کاربران خواست به‌طور موقت سراغ رابط تحت وب اپلیکیشن‌ها بروند. گوگل در بیانیه‌ای که برای ورج فرستاد اعلام کرد: «ما از مشکلی در WebView که باعث می‌شود شماری از اپلیکیشن‌های اندروید برای برخی از کاربران کرش کنند باخبر هستیم. در حال حاضر تلاش می‌کنیم گستره‌ی مشکل را تعیین کنیم و فایل برطرف‌کننده‌ی مشکل در حال توسعه است.» 

شماری از کاربران گفته‌اند آخرین به‌روزرسانی WebView مشکل را رفع می‌کند و حساب کاربری رسمی سامسونگ در توییتر، توصیه‌ی کاملا مشابهی مطرح کرده است.

داشبورد گوگل ورکسپیس اعلام می‌کند در حال حاضر تمامی سرویس‌های گوگل به‌صورت عادی فعالیت می‌کنند و مشکل رفع شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات