قابلیت Spaces توییتر به‌زودی در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر تا ماه آینده‌ی میلادی قابلیت Spaces را که رقیب کلاب هاوس محسوب می‌شود، به‌صورت عمومی در دسترس تمامی کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

اگر به سرویس محبوب کلاب هاوس (Clubhouse) علاقه‌مند هستید و همچنان دنبال دریافت دعوت‌نامه از کاربران آن می‌گردید، لازم نیست بیش از این نگران باشید. گفته می‌شود توییتر قصد دارد سرویس مشابه کلاب هاوس را که برای استفاده از آن به دعوت‌نامه نیاز نیست، به‌زودی به‌صورت عمومی در دسترس کاربران قرار بدهد.

سی‌نت در گزارشی اختصاصی می‌نویسد توئیتر سرویس مکالمات صوتی خود را که با نام اسپیسز (Spaces) شناخته می‌شود تا ماه آینده‌ی میلادی در دسترس تمامی کاربران در سطح جهان قرار می‌دهد. Spaces که قابلیتی در اپلیکیشن توییتر است و به‌صورت مستقل ارائه نمی‌شود، به کاربران امکان می‌دهد اتاق‌هایی مجازی تحت عنوان Space ایجاد کنند تا دیگران در آن عضو شوند. به ‌لطف Spaces می‌توانید از طریق توییت یا بخش دایرکت، با بقیه کلیپ‌ صوتی به اشتراک بگذارید. 

توییتر هنگام راه‌اندازی قابلیت Spaces در ماه پایانی سال گذشته‌ی میلادی گفته بود این قابلیت به‌صورت محدود در دسترس قرار دارد و روی «صمیمیت صدای انسان» متمرکز می‌شود. امکان عضو شدن در اتاق‌های مجازی Spaces در حال حاضر برای تمامی کاربران نسخه‌ی اندروید و iOS اپلیکیشن توییتر ارائه می‌شود؛ اما امکان ایجاد اتاق مجازی صرفا در دسترس شماری از کاربران منتخب iOS قرار دارد. نسخه‌ی بتای اندروید Spaces در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد.  در توضیحات به‌روزرسانی iOS نوشته است: «معرفی Spaces؛ اکنون می‌توانید توییت کنید و حرف بزنید.»

قابلیت Spaces در مقایسه ‌با رقیب اصلی‌اش یعنی کلاب هاوس، کمتر انحصاری محسوب می‌شود. در سال جاری میلادی پس از حضور مارک زاکربرگ و ایلان ماسک در کلاب هاوس، این سرویس به‌شدت محبوب شد و امروزه افراد زیادی مشغول استفاده از آن هستند. تحلیلگران می‌گویند کلاب هاوس امروزه یک میلیارد دلار ارزش دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات