نسخه جدید اینستاگرام لایت منتشر شد

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از مدتی غیبت، اینستاگرام لایت رسما منتشر شد. این نسخه از اینستاگرام انیمیشن‌ها و قابلیت‌های سنگین را حذف می‌کند و صرفا دو مگابایت حجم دارد.
تبلیغات

فیسبوک مدتی است اینستاگرام لایت (Instagram Lite) را مورد آزمایش قرار می‌دهد و در نهایت آن‌طور که GSMArena می‌نویسد، این اپلیکیشن را رسمی کرده است. این نسخه‌ی اینستاگرام کم‌حجم‌تر از نسخه‌ی عادی است و منابع کمتری را درگیر می‌کند تا افرادی که دارنده‌ی گوشی‌های پایین‌رده هستند امکان کار با اینستاگرام را پیدا کنند. 

اینستاگرام لایت تنها دو مگابایت حجم دارد و بسیاری از انیمیشن‌ها و قابلیت‌های سنگین از آن حذف شده‌اند. توسعه‌دهندگان اینستاگرام جلوه‌ی Cube Transitions و فیلترهای سنگین واقعیت افزوده را حذف کرده‌اند؛ اما این نسخه همچنان از گیف و استیکر که می‌توان روی استوری‌ها قرار داد پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی اینستاگرام لایت، بهره‌مندی این اپلیکیشن از حالت تاریک (Dark Mode) است. فعال‌سازی دارک مود باعث می‌شود پس‌زمینه‌ی سفید با متن مشکی به پس‌زمینه‌ی مشکی با متن خاکستری تغییر حالت بدهد. فیسبوک می‌گوید حالت تاریک باعث می‌شود افرادی که در مناطق مشترک یا محله‌های نزدیک ‌به‌ هم زندگی می‌کنند،‌ به ‌شکل خصوصی‌تر از اینستاگرام استفاده کنند و برای افرادی که در نزدیکی‌شان حضور دارند مزاحمت ایجاد نکنند.

اپلیکیشن اینستاگرام لایت هم‌اکنون در گوگل پلی استور در بیش از ۱۷۰ کشور در دسترس قرار دارد. صرف ‌نظر از دستگاه یا سرعت شبکه،‌ کاربران می‌توانند اینستاگرام لایت را دانلود و استفاده کنند. فیسبوک می‌گوید به‌زودی اینستاگرام لایت در تمامی کشورها و منطقه‌ها منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات