تیک تاک میزبان قابلیت پرسش و پاسخ شد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تیک تاک از اضافه شدن قابلیت پرسش و پاسخ به پلتفرمش خبر می‌دهد که خالقان محتوا را قادر می‌سازد به سؤالات فالورها پاسخ بدهند. اینستاگرام نیز قابلیت پرسش و پاسخ دارد.
تبلیغات

تیک تاک (TikTok)، شبکه‌ی اجتماعی محبوب چینی، به‌صورت رسمی میزبان قابلیت پرسش و پاسخ (Q&A) شده است تا خالقان محتوا بتوانند سؤالات  فالورهایشان را پاسخ بدهند. بر اساس گزارش ورج، قابلیت پرسش و پاسش تیک تاک روی ویدئوهای از پیش‌ ضبط‌شده و ویدئوهای زنده در دسترس قرار دارد و نحوه‌ی کارکردش بدین صورت است که بینندگان ویدئو باید کامنتشان را به‌عنوان سؤال ارسال کنند. در مرحله‌ی بعد خالقان محتوا می‌توانند به سؤال  کاربر از طریق متن یا ویدئو پاسخ بدهند. 

در ویدئوهای زنده، صاحب حساب کاربری می‌تواند سؤال‌ها را در منویی مستقل انتخاب و سپس آن‌ها را طی پاسخ زنده، برجسته کند.‌ کامنت‌های Q&A را می‌توان به‌عنوان استیکر به پاسخ ویدئویی اضافه کرد. این استیکرها حاوی لینکی هستند که کاربر را به ویدئویی که سؤال در آن پرسیده شد می‌فرستند. بخش جدیدی در پروفایل خالق محتوا، تمامی پرسش و پاسخ‌ها را در یک‌جا جمع می‌کند. این بخش در نقش گزینه‌ای برای پرسیدن سؤال توسط بیننده‌های ویدئو نیز ظاهر می‌شود.

@tiktokویژگی جدید Q&A اینجا است تا به شما در پرسیدن یا پاسخ دادن به هرگونه سؤال کمک کند. هم‌اکنون آن را امتحان کنید!♬ original sound - TikTok

تیک تاک می‌گوید این قابلیت در حساب‌های کاربری‌ که در دسته‌ی Creator Account قرار می‌گیرند ارائه می‌شود. تمامی کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش Manage Account در منوی تنظیمات، وضعیت حساب کاربری را به Creator Account تغییر بدهند. به‌منظور فعال‌سازی قابلیت پرسش و پاسخ، باید وارد صفحه‌ی حریم خصوصی در منوی تنظیمات شوید، Creator را انتخاب کنید، روی گزینه‌ی Q&A ضربه بزنید و در نهایت، گزینه‌ی Turn on Q&A را لمس کنید. 

قابلیت پرسش و پاسخ تیک تاک در اوایل سال جاری میلادی وارد مرحله‌ی آزمایشی شده بود و در آن زمان حساب‌های کاربری Creator Account با بیش از ۱۰ هزار فالوور، می‌توانستند به‌صورت اختیاری سراغ استفاده از آن بروند. این قابلیت اکنون به‌صورت گسترده در دسترس همه‌ی کاربران قرار دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات