اپل: امکان تغییر اپلیکیشن پیش‌فرض موسیقی در iOS 14.5 وجود ندارد

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی بتای iOS 14.5 میزبان قابلیتی است که تعیین اپلیکیشن استریم موسیقی با استفاده از سیری را ممکن می‌کند. اپل می‌گوید این قابلیت، سرویس استریم موسیقی پیش‌فرض iOS را تغییر نمی‌دهد.
تبلیغات

اپل از مدتی پیش نسخه‌ی بتای آی او اس 14.5 (Apple iOS 14.5) را در دسترس قرار داده است و طبق بررسی‌ها، این نسخه از سیستم‌ عامل موبایل اپل تفاوت‌های در خور توجهی با نسخه‌های پیشین دارد. اولین بتای iOS 14.5 قابلیتی به آیفون اضافه می‌کرد که کاربران مدت‌ها منتظر آن بودند؛ به ‌نظر می‌رسید می‌توان اسپاتیفای و دیگر اپلیکیشن‌های استریم موسیقی را به‌عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض موسیقی iOS در دستیار سیری تنظیم کنند. اما اپل در گفت‌و‌گو با تک‌کرانچ اعلام کرده است که این قابلیت، به آن صورتی که فکر می‌کردیم کار نمی‌کند.

بر اساس گزارش ورج، اپل اعلام کرده هدف از انتخاب سرویس موسیقی برای درخواست‌های سیری، ارتقا سطح هوشمند بودن این دستیار صوتی است تا  بهتر از قبل اولویت‌های کاربر برای پخش محتوای صوتی را شناسایی کند. 

کارشناس ورج هنگام کار با بتای iOS 14.5 متوجه شده است که اگر از سیری بخواهد موسیقی پخش کند، این دستیار صوتی فهرست اپلیکیشن‌هایی را بالا می‌آورد که امکان پخش موسیقی روی آن‌ها وجود دارد. پس از انتخاب اپلیکیشن، سیری در دفعات بعد درخواست‌های پخش موسیقی را مستقیما به آن اپلیکیشن هدایت می‌کرد.

تک‌کرانچ می‌گوید با این کار، سرویس پیش‌فرض استریم موسیقی در iOS تغییر نمی‌کند یا به‌طور مشخص‌تر: «این قابلیت تلاشی برای کمک به سیری است تا از اپلیکیشن‌هایی که برای پخش انواع محتوای صوتی (نه فقط موسیقی) مورد استفاده قرار می‌دهید، آگاهی پیدا کند.» در ادامه‌ی گزارش تک‌کرانچ آمده است: «شاید بخواهید برای پخش موسیقی از اسپاتیفای استفاده کنید اما ترجیح بدهید پادکست‌های مورد نظر را در Apple Podcasts یا سایر اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی پادکست‌ دنبال کنید. همچنین ممکن است بخواهید به کتاب‌های صوتی در اپلیکیشن‌های دیگر گوش بدهید» دستیار صوتی اپل ممکن است در آینده مجددا از کاربر بخواهد که اولویتش برای پخش انواع فایل صوتی را تعیین کند.

اپل در گفت‌و‌گو با تک‌کرانچ اعلام کرده است هیچ گزینه‌ای در iOS وجود ندارد که با استفاده از آن بتوان سرویس موسیقی پیش‌فرض سیستم‌عامل را تغییر داد؛ درحالی‌که iOS ‌امکان تغییر اپلیکیشن پیش‌فرض ایمیل و مرورگر جست‌وجو را ارائه می‌دهد. مطابق آنچه تک‌کرانچ می‌نویسد، همچنان می‌توان ‌هنگام درخواست از سیری برای پخش فایل صوتی، سراغ استفاده از سرویسی خاص رفت و لزوما مجبور به استفاده از اپل موزیک نبود. 

به‌ نظر می‌رسد اپل همچنان در حال اصلاح این قابلیت iOS 14.5 است. این قابلیت در دومین بتای iOS 14.5 حذف شد؛ اما هفته‌ی گذشته با انتشار سومین بتا مجددا بازگشت. این احتمال وجود دارد که قابلیت تعیین اپلیکیشن استریم در سیری تا پیش از انتشار در نسخه‌ی نهایی iOS 14.5 اصلاحاتی تجربه کند. اپل هنوز حضور این قابلیت در نسخه‌ی نهایی iOS 14.5 را تأیید نکرده است. 

اطلاعاتی که اپل در اختیار تک‌کرانچ قرار داده ممکن است در نگاه اول شفاف‌سازی کوچک و کم‌اهمیتی به ‌نظر برسد؛ اما نباید فراموش کنیم که اپل امروزه به‌ خاطر نحوه‌ی مدیریت اپ استور و به‌طور گسترده‌تر، اکوسیستم اپلیکیشن‌هایش تحت نظارت نهادهای قانونی قرار دارد و به ‌همین دلیل شفاف‌سازی درباره‌ی سرویس استریم موسیقی پیش‌فرض iOS اهمیت پیدا می‌کند.

اسپاتیفای پیش‌تر مدعی شده است که اپل رفتار ضد رقابتی دارد. به ‌زعم اسپاتیفای، یکی از این رفتارها این است که اپل از هر خریدی که کاربر در نسخه‌ی iOS اسپاتیفای انجام بدهد کارمزد می‌گیرد؛ آن هم در شرایطی که اپلیکیشن مستقل اپل موزیک را با مزایایی خاص به‌عنوان جدی‌ترین رقیب اسپاتیفای در دسترس کاربران iOS قرار داده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات