گوگل چرخه انتشار نسخه‌های جدید کروم را تسریع می‌کند

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پس از گذر بیش از یک دهه، فرایند انتشار به‌روزرسانی برای مرورگر کروم را تسریع می‌کند. از فصل سوم ۲۰۲۱، هر چهار هفته یک بار شاهد انتشار به‌روزرسانی جدید کروم خواهیم بود.
تبلیغات

گوگل می‌گوید قصد دارد فرایند انتشار به‌روزرسانی برای مرورگر کروم (Google Chrome) را تسریع کند. پس از انتشار کروم 94 در سه‌ماهه‌‌ی سوم سال ۲۰۲۱، گوگل هر چهار هفته یک‌بار نسخه‌ی جدید مرورگرش را در دسترس قرار می‌دهد. در حال حاضر نسخه‌های جدید کروم هر ۶ هفته یک‌بار از راه می‌رسند. این نخستین بار در بیش از یک دهه‌ی اخیر است که گوگل تصمیم می‌گیرید به‌روزرسانی‌های کروم را در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری منتشر کند.

الکس ماینیر، مدیر فنی محصول در تیم گوگل کروم،‌ با انتشار اطلاعیه‌ای گفت: «ما فرایند آزمایش و انتشار را برای مرورگر کروم بهبود بخشیده‌ایم و هر دو هفته یک‌بار به‌روزرسانی امنیتی منتشر کرده‌ایم. با انجام این کار متوجه شدیم که می‌توانیم چرخه‌ی انتشار را کوتاه‌تر کنیم و قابلیت‌های جدیدتر را در زمانی سریع‌تر ارائه دهیم». 

بدین ترتیب مشتریان هر ماه نسخه‌ی جدید گوگل کروم را دریافت خواهند کرد، بااین‌حال مدیران IT می‌توانند سراغ طرح جدیدی تحت عنوان Extended Stable بروند و ازطریق آن به‌روزرسانی‌های بزرگ را هر هشت هفته یک‌بار دریافت کنند. Extended Stable برای مدیران سازمانی و استفاده‌کنندگان از موتور کرومیوم ارائه می‌شود که برای مدیریت کردن به‌روزرسانی‌های جدید در محیط‌های کاری‌شان به زمان بیشتری نیاز دارند.

به‌روزرسانی‌های مهم امنیتی در طرح Extended Stable نیز قرار است هر دو هفته یک ‌بار منتشر شوند، بااین‌حال Extended Stable احتمالا درنهایت خواهد توانست جلوی عصبانی شدن مدیران IT به‌دلیل انتشار سریع به‌روزرسانی‌های جدید کروم و اعمال آن‌ها در سیستم‌های شرکتی را بگیرد. 

گوگل همچنین می‌گوید قصد دارد برای سیستم‌عامل کروم OS «چندین گزینه‌ی انتشار نسخه‌ی پایدار» را ارائه دهد. این شرکت در ماه‌های پیش رو جزئیات برنامه‌ی جدیدش را با مدیرانی که مشغول استفاده از سیستم‌عامل کروم OS هستند به‌اشتراک می‌گذارد. 

در حال حاضر مشخص نیست شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و بریو که در مرورگرهای خود از موتور کرومیوم استفاده می‌کنند، چگونه با تغییرات جدید گوگل در زمینه‌ی انتشار به‌روزرسانی‌های جدید وفق می‌یابند. دو شرکت موردبحث فعلا ترجیح داده‌اند به درخواست خبرنگاران برای ارائه‌ی توضیح پاسخ ندهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات