حالت «کیفیت بالا» در گوگل فوتوز به عکس‌ها آسیب می‌رساند

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با ارسال ایمیلی به کاربران، اعلام کرد که حالت ذخیره «کیفیت بالا» برای عکس‌ها در گوگل فوتوز، کیفیت تصاویر را در مقایسه با نمونه‌های اصلی پایین می‌آورد.
تبلیغات

سال‌‌ها است که گوگل فوتوز  عکس‌ها را در حالت «کیفیت بالا» ذخیره می‌کند و با این کار عکس اصلی حذف می‌شود. به گزارش MSPoweruser، گوگل به این موضوع اشاره کرده بود که عکس‌های ذخیره‌شده کیفیتی برابر نمونه اصلی دارند؛ اما به نظر می‌رسد این ادعا صحت ندارد.

تا این لحظه نزدیک به ۴ تریلیون عکس روی سرویس گوگل فوتوز ذخیره شده است. البته از تاریخ ۱ ژوئن این سرویس دیگر نامحدود و رایگان نخواهد بود. حالت رایگان این سرویس به ۱۵ گیگابایت محدود می‌شود.

ازآنجایی‌که گوگل قصد دارد هزینه استفاده از گوگل فوتوز را از کاربران دریافت کند، دیگر حالت ذخیره عکس‌ها با کیفیت بالا مناسب به نظر نمی‌رسد.

در ایمیل گوگل برای کاربران سرویس فوتوز، به مقایسه حالت ذخیره عکس‌ها با کیفیت بالا و عکس اصلی پرداخته شده است. در این ایمیل گفته شده که کاربران بهتر است عکس‌ها را با کیفیت اصلی آپلود کنند و دیگر آن را روی حالت کیفیت بالا قرار ندهند؛ چراکه در این حالت عکس‌ها آسیب می‌بینند. ایمیل گوگل تصویر زیر را به نمایش درمی‌آورد.

گوگل درایو

گوگل از سال ۲۰۱۵ عکس‌ها را در حالت کیفیت بالا ذخیره می‌کند و بسیاری از کاربران عکس‌های خود را در این حالت ذخیره می‌کنند و انتظار دارند کیفیت تصاویر افزوده ‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات