روند به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های مهم گوگل در iOS، ازسرگیری شد

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل پس از چند ماه‌ وقفه، برخی از اپلیکیشن‌های مهم خود در iOS از جمله یوتیوب را به‌روزرسانی می‌کند.
تبلیغات

گوگل روال به‌روزرسانی برخی از اپلیکیشن‌های مهم خود برای iOS را بعد از ماه دسامبر ۲۰۲۰ متوقف کرده بود و  این موضوع دردسر زیادی برای کاربران به‌دنبال داشت. بسیاری از کاربران در زمان وارد شدن به‌ حساب گوگل خود با پیام خطای «تاریخ این اپلیکیشن منقضی شده است» مواجه می‌شدند و نمی‌توانستند از آن استفاده کنند.

به گزارش Engadget، پس از چند ماه این مشکل برطرف شده است و گوگل اپلیکیشن‌های مهم خود برای iOS را به‌روزرسانی می‌کند. یکی از این اپلیکیشن‌ها یوتیوب است و به‌زودی هم جیمیل به‌روزرسانی دریافت می‌کند.

هنوز نمی‌دانیم چرا به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های گوگل برای iOS این‌قدر طول کشید. براساس برخی گزارش‌ها، گوگل در مسائل حریم شخصی با اپل مشکل دارد و باید در قسمت حریم شخصی اپلیکیشن‌ها اعلام کند که چقدر به اطلاعات کاربران دسترسی دارد. با به‌روزرسانی یوتیوب به نظر می‌رسد مشکل گوگل و اپل برطرف شده است.

البته گوگل می‌تواند بسیاری از به‌روزرسانی‌ها را از طرف سرور انجام بدهد؛ اما یک سری از ویژگی‌های امنیتی باید با به‌روزرسانی به اپلیکیشن‌ها اضافه شوند. البته احتمال بروز مشکلات تکنیکی هم وجود دارد.

احتمالا به‌روزرسانی یوتیوب شروعی برای به‌روزرسانی سایر اپلیکیشن‌های گوگل روی iOS خواهد بود. این مسئله می‌تواند برای دارندگان آیفون و آیپد خوشایند باشد؛ چرا که کاربران زیادی به سرویس‌های وب گوگل وابسته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات