اپلیکیشن Controlly استفاده از مک با دسته پلی استیشن یا ایکس باکس را ممکن می‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Controlly اپلیکیشن جدیدی است که امکان استفاده از سیستم‌عامل مک را با کنترلرهای پلی استیشن یا ایکس باکس فراهم می‌کند. توسعه‌دهنده‌ی Controlly پیش‌تر El Trackpad را طراحی کرده بود.
تبلیغات

سال گذشته، اپلیکیشنی به نام El Trackpad معرفی شد که امکان می‌داد با آیفون یا آیپد نشانگر ماوس را در سیستم‌عامل مک کنترل کنید. اپلیکیشن یادشده برای کارکردن لازم بود آیفون یا آیپد ازطریق USB به مک متصل شود که برای برخی شرایط، پیش‌نیازی ایدئال نیست.

هیوگو لیسپکتور، توسعه‌دهنده‌ی El Trackpad، اخیرا اپلیکیشن جدیدی با عنوان Controlly منتشر کرده است. براساس گزارش خبرگزاری 9to5Mac، اپلیکیشن Controlly امکان می‌دهد ازطریق کنترلر کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس، مک را کنترل کنید. 

Controlly تفاوت‌های مهمی با El Trackpad دارد که یکی از آن‌ها این است که اپلیکیشن اول با کنترلرهای بی‌سیم کار می‌کند و دومی به دستگاهی برپایه‌ی سیستم‌عامل iOS نیاز دارد. El Trackpad اساسا آیفون یا آیپد را به ترک‌پدی با پشتیبانی از فرمان چند‌لمسی تبدیل می‌کند؛ بااین‌حال، Controlly افزون‌بر فراهم‌سازی امکان کنترل نشانگر ماوس، چندین قابلیت دیگر نیز به‌همراه دارد. 

برای مثال، کاربران Controlly نه‌تنها می‌توانند ماوس را ازطریق استیک‌های آنالوگ جابه‌جا کنند، بلکه سراغ تعیین میان‌بر برای هر یک از دکمه‌های جوی‌استیک می‌توانند بروند. چندین گزینه دردسترس کاربر قرار دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به امکان تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش و پخش محتوای چندرسانه‌ای، دسترسی به Launchpad و Mission Control، نمایش دسکتاپ و تغییر شدت صدا اشاره کنیم. اپلیکیشن Controlly به‌صورت پیش‌فرض کارکردهای خاصی برای کنترلر تعیین می‌کند؛ باوجوداین، امکان تغییر آن‌ها در بخش تنظیمات وجود دارد.

به‌گفته‌ی کارشناس رسانه‌ی 9to5Mac، اپلیکیشن Controlly یکی از مشکلات بزرگش را رفع می‌کند که همان کنترل مک هنگام متصل‌کردن به اپل TV ازطریق ایرپلی است. به‌لطف Controlly می‌توان دستگاه مک را در دفتر رها و ازطریق کنترلر دوال شاک پلی استیشن 4 آن را کنترل کرد. اپلیکیشن Controlly از تعدادی ژست‌های لمسی ساده‌ی تاچ‌پد کنترلر دوال شاک نیز پشتیبانی می‌کند. 

راه‌اندازی اپلیکیشن Controlly بسیار ساده است و به کار پیچیده‌ی خاصی نیاز ندارد. بدین‌منظور، صرفا اپلیکیشن را باید نصب و اجرا کنید و کنترلر پلی استیشن یا ایکس باکس را ازطریق بلوتوث به مک متصل کنید‌. انتظار می‌رود این اپلیکیشن با برخی از جوی‌استیک‌های دارای گواهی MFi نیز کار کند. 

اپلیکیشن Controlly هم‌اکنون در اپ استور مک در‌دسترس قرار دارد و صرفا با سیستم‌عامل macOS Big Sur سازگار است.  هفت روز به‌رایگان از Controlly می‌توانید استفاده و سپس نسخه‌ی نهایی آن را با پرداخت ۳٫۹۹ دلار در قالب پرداخت درون‌برنامه‌ای تهیه کنید. ویدئو مربوط به Controlly را در توییتر می‌توان ‌مشاهده کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات