گوگل اپلیکیشن Drive for Windows 10 را با Drive for Desktop جایگزین می‌کند

یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرد با هدف ارائه‌ی تجربه‌ای یکپارچه به کاربران ویندوز ۱۰ قصد دارد اپلیکیشن Google Drive for Windows 10 را با کلاینت جدیدی به‌ نام Drive for Desktop جایگزین کند.
تبلیغات

گوگل با انتشار پستی جدید در وبلاگ سازمانی‌اش، اعلام کرد که قصد دارد اپلیکیشن ویندوز ۱۰ سرویس گوگل درایو (Google Drive) را با اپلیکیشن یکپارچه‌ی جدیدی برپایه‌ی اپلیکیشن Drive File Stream برای کاربران سازمانی Google Suite جایگزین کند.

براساس گزارش خبرگزاری MSPoweruser، این اقدام گوگل به‌دلیل افزایش دورکاری انجام می‌شود. کلاینت ویندوز ۱۰ جدید گوگل درایو با نام Drive for Desktop قابلیت‌های متنوعی نظیر بکاپ‌گرفتن از تصاویر به درون گوگل فوتوز به‌صورت خودکار دارد و امکان می‌دهد با هر دو حساب کاربری عادی و سازمانی را در سرویس لاگین کنید.

از دیگر قابلیت‌های Drive for Desktop می‌توان به همگام‌سازی فولدرهایی مثل Documents و Desktop و Drive، امکان بارگذاری از دستگاه‌های USB، بارگذاری تصویرها یا ویدئوها در گوگل فوتوز یا گوگل درایو و پشتیبانی از چند حساب کاربری اشاره کنیم. ظاهرا مهم‌ترین قابلیتی که در Drive for Desktop پیدا نمی‌شود، بارگذاری منتخب پوشه‌ها و انواع فایل‌ها است.

قابلیت های کلاینت Drive for Desktop مایکروسافت

گوگل در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدش گفت قصد دارد کلاینت‌های همگام‌سازی خود را یکپارچه کند تا بهترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های Drive File Stream و Backup and Sync را به تمامی مشتریان بتواند ارائه دهد. این کار باعث می‌شود تمامی کاربران گوگل درایو صرف‌نظر از اینکه در دسته‌ی کاربران عادی یا سازمانی قرار گیرند، به کلاینت یکپارچه‌ای برای همگام‌سازی داده‌هایشان دست پیدا کنند.

مایکروسافت می‌گوید اپلیکیشن Drive for Desktop در سال ۲۰۲۱ برای کاربران سازمانی و سپس برای کاربران عادی دردسترس قرار می‌گیرد که از Google Backup یا Sync استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات