مایکروسافت از ۱۳ آوریل نسخه‌های قدیمی مرورگر اج را حذف می‌کند

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت با حذف نسخه اولیه مرورگر اج از ویندوز ۱۰ از تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۱، نسخه کرومیوم اج را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

به گزارش Engadgetُ مایکروسافت اعلام کرد که از تاریخ ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) نسخه‌های قدیمی مرورگر اج را از کامپیوترهای ویندوز ۱۰ حذف خواهد کرد.

مایکروسافت از آن تاریخ، به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای مرورگر اج عرضه می‌کند و به همین دلیل نسخه‌های قدیمی از کامپیوترهای ویندوز حذف می‌شوند و به‌جای آن نسخه‌ جدید که بر پایه کرومیوم ساخته شده است، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی مایکروسافت، آن نسخه از مرورگر اج که به همراه ویندوز ۱۰ عرضه شده بود را از روی کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ حذف می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که مرورگر اج  براساس کرومیوم بازطراحی خواهد کرد. در ماه ژوئن سال پیش به همراه عرضه به‌روزرسانی برای ویندوز، مرورگر اج جدید در اختیار کاربران قرار گرفت. مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد که از تاریخ ۹ مارس سال ۲۰۲۱، عرضه به‌روزرسانی برای نسخه اولیه اج متوقف خواهد شد.

اگر از نسخه کرومیوم اج استفاده می‌کنید، عرضه به‌روزرسانی تنها نسخه اولیه مرورگر اج را از کامپیوتر شما حذف می‌کند. پس اگر هنوز از این نسخه استفاده می‌کنید بهتر است به فکر استفاده از یک مرورگر دیگر باشید؛ چرا که تا چند وقت دیگر مجبور به این کار خواهید شد و هیچ راه دیگری نخواهید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات