دو برابر شدن تعداد کاربران مرورگر Brave در سال ۲۰۲۰

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تعداد کاربران مرورگر بریو در سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر شده است و ظاهرا اکنون ماهانه ۲۵٫۴ میلیون نفر سراغ استفاده از مروگر بریو می‌روند.
تبلیغات

بریو (Brave) مرورگری امن است که روی قابلیت‌های حریم خصوصی تمرکز خاصی دارد و بر پایه‌ی «توکن توجه ساده» (BAT) ساخته شده است. براساس گزارش کوین‌تلگراف، تعداد کاربران مرورگر بریو در سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر شده است. مطابق‌ این گزارش، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی بریو از ۱۱٫۶ میلیون نفر به ۲۵٫۴ میلیون نفر رسیده است.

مرورگر بریو نمی‌گذارد وب‌سایت‌ها اقدامات کاربران را در اینترنت پایش کنند و در همین حین به کسانی که به محتوای تبلیغاتی توجه نشان بدهند، BAT اعطا می‌کند. می‌توان از طریق کیف پول داخلی مرورگر بریو، این توکن‌ها را برای جایزه دادن به خالقان محتوا و ناشران استفاده کرد. همچنین امکان معامله کردن توکن‌ با ارز رمزنگاری‌شده‌ی دیگر وجود دارد. 

براساس آمار رسمی، تعداد کاربران فعال روزانه‌ی مرورگر بریو نیز به ‌مقدار مشابه بالا رفته و از ۳٫۸ میلیون نفر به ۸٫۶ میلیون نفر رسیده است که رشد ۱۲۶ درصدی نشان می‌دهد. در همین حین شمار خالقان محتوای تأییدشده‌ی بریو از مرز یک میلیون نفر رد شده است؛ این افراد شامل کسانی هستند که BAT را به‌عنوان درآمد تبلیغاتی برای کارشان پذیرفته‌اند.

برندن آیک، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل بریو، می‌گوید افزایش تعداد کاربران این مرورگر نشان می‌دهد افراد بیشتری می‌خواهند از حیطه‌ی اقتصاد نظارتی خارج شوند. آیک می‌گوید ۲۵ میلیون نفر تصمیم گرفته‌اند برای حفاظت از حریم خصوصی و به‌ دست‌ آوردن کنترل کامل تجربه‌ی وب‌گردی، مرورگر وب خود را به بریو تغییر بدهند. بنا به‌ گفته‌ی آیک، کاربران متوجه شده‌اند مرورگر بریو «راهی جدید به آن‌ها برای وب‌گردی ارائه می‌دهد» تا بتوانند به ‌خاطر وب‌گردی، جایزه دریافت کنند. 

کاربران اینترنت تاکنون بارها گفته‌اند که تمایل ندارند فعالیت آن‌ها در اینترنت پایش شود. تحلیلگران می‌گویند تمرکز خاصی که بریو روی حریم خصوصی و امنیت کاربر دارد باعث شده است افراد زیادی سراغ استفاده از این مرورگر وب بروند. آیک می‌گوید «این حرکت جهانی با محوریت حریم خصوصی» به ‌سمت مرورگر بریو در سال‌های آینده احتمالا به‌ شکلی جدی‌تر پیگیری می‌شود؛ زیرا شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری (Big Tech) در تلاش‌اند کنترل بیشتری روی اینترنت داشته باشند. مدیرعامل بریو می‌گوید او و اعضای تیمش تلاش می‌کنند ابزارهای بیشتری با محوریت حریم خصوصی به این مرورگر بیاورند. 

بریو اوایل بهمن‌ماه اعلام کرد سراغ پشتیبانی از پروتکل امنیتی IPFS می‌رود تا با سانسور محتوا مقابله کند. تحلیلگران می‌گویند استفاده از IPFS سرعت دسترسی به محتوا را بالا می‌برد و سانسور را سخت می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات