آمازون سرورهای پارلر را خاموش می‌کند

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون می‌گوید شبکه‌ی اجتماعی پارلر قوانین استفاده از AWS را نقض کرده است و به همین دلیل، تا ساعاتی دیگر رسما سرورهای پارلر را از دسترس خارج می‌کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش انگجت به‌ نقل از بازفید نیور، آمازون به‌تازگی به مدیران شبکه‌ی اجتماعی پارلر گفته است قصد دارد فعالیت سرورهایی این اپلیکیشن در AWS را به ‌حالت تعلیق دربیاورد. این خبر در همان روزی منتشر شد که اپل اپلیکیشن پارلر را از فروشگاه آنلاین اپ استور حذف کرد.

طی چند وقت اخیر ناآرامی زیادی در ساختمان محل برگزاری جلسات کنگره‌ی آمریکا موسوم‌ به کپیتال (Capitol) توسط طرفداران دونالد ترامپ ایجاد شده است و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی حساب ترامپ را مسدود  کرده‌اند؛ ما پارلر همچنان به طرفداران دونالد ترامپ امکان می‌دهد به‌صورت آزادانه پست‌هایشان را منتشر کنند.

یک روز قبل از انتشار گزارش بازفید نیوز، گوگل این اپلیکیشن را از پلی استور حذف کرده بود. گفته می‌شود فرایند تعلیق سرورهای پارلر قرار است از فردا به ‌مرحله‌ی عملیاتی برسد. بدین ترتیب اگر پارلر نتواند در زمان مقرر سرور جدیدی پیدا کند، از دسترس خارج خواهد شد. 

در ایمیلی که بازفید نیوز از طریق برخی از منابعش به‌ دست آورده است، یک نفر از اعضای تیم اعتماد و ایمنی واحد خدمات تحت وب آمازون به پارلر می‌گوید پارلر قوانین استفاده از AWS را نقض کرده است. بر اساس گزارش بازفید نیوز، آمازون متقاعد نشده است که پارلر بتواند فعالیت‌هایش را اصلاح کند.

پارلر قصد دارد از افراد داوطلب برای مدیریت فراخوان‌های ایجاد خشونت و نفرت‌پراکنی بر بستر پارلر بهره بگیرد؛ اما آمازون مطمئن نیست این کار بتواند اثربخش باشد. انگجت برای کسب جزئیات بیشتر با آمازون ارتباط برقرار کرده؛ اما این شرکت فعلا پاسخی نداده است. 

آمازون در نامه‌ای به مدیران پارلر، می‌گوید در چند هفته‌ی گذشته ۹۸ گزارش دریافت کرده است که به‌وضوح از نفرت‌پراکنی و دعوت ‌به خشونت بر بستر پارلر خبر می‌دهند. به گفته‌‌ی آمازون واضح است که پارلر فرآیندی مؤثر برای سازگار کردن خودش با قوانین استفاده از AWS ندارد که به همین دلیل، به‌زودی سرورها را خاموش می‌کند. مدیرعامل پارلر در بیانیه‌ای مطبوعاتی، تعلیق سرورهای این شبکه‌ی اجتماعی توسط آمازون را تأیید کرده است. او می‌گوید احتمالا پارلر تا یک هفته در دسترس نخواهد بود. 

پارلر اکنون از طریق اپ استور و پلی استور نیز در دسترس قرار ندارد و باید دید آینده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی به کجا ختم می‌شود. پارلر که خود را مدافع آزادی بیان خطاب می‌کند، از زمان آغاز انتخابات ایالات متحده به‌شدت مورد توجه قرار گرفت. مدیرعامل پارلر می‌گوید بسیاری از شرکت‌ها در پی رقابت با این شبکه‌ی اجتماعی هستند. اینکه این ادعا حقیقت دارد یا نه، در حال حاضر مهم نیست. اقدامات اپل و گوگل و آمازون به‌ مرحله‌ی اجرایی رسیده‌اند و پارلر قطعا با مشکل مواجه است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات