گوگل با سرویس Phone Hub، اندروید و کروم OS را ادغام می‌کند

یک‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
Phone Hub، سرویس جدید گوگل، هنوز معرفی نشده؛ اما اسکرین‌شات‌های فاش‌شده می‌گویند عملکردش شبیه به Your Phone مایکروسافت است.
تبلیغات

از مدتی پیش برخی شایعه‌ها اعلام می‌کردند گوگل روی سرویسی برای همگام‌سازی گوشی‌های هوشمند با کامپیوتر‌های شخصی کار می‌کند که فون هاب (Google Phone Hub) نام دارد. چند ماه پیش، کدی در یکی از اپلیکیشن‌ها پیدا شد که به Phone Hub اشاره می‌کرد و بعد‌از‌آن، خبر خاصی از این قابلیت منتشر نشد. 

گوگل فون هاب / Google Phone Hub صفحه ورودی

Phone Hub در ساده‌ترین حالت ممکن، قرار است اندروید را با کروم او اس (Chrome OS) همگام‌سازی کند تا کاربر بتواند ازطریق کامپیوتر، گوشی‌ اندرویدی‌اش را کنترل کند. به‌نظر می‌رسد از چند ماه پیش تاکنون، بهبودهایی در Phone Hub اعمال شده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به‌ تغییراتی در رابط کاربری اشاره کنیم. در‌حال‌حاضر، هیچ‌یک از قابلیت‌های Phone Hub به‌درستی کار نمی‌کنند؛ اما به ما امکان می‌دهند بفهمیم چه انتظاراتی از Phone Hub باید داشته باشیم. 

گوگل فون هاب / Google Phone Hub صفحه اطلاعات و وضعیت

اسکرین‌شات‌های منتشرشده نشان می‌دهد گوگل احتمالا رابط کاربری سرراستی برای Phone Hub انتخاب می‌کند و کاربر برای آغاز کار با این سرویس با مشکل خاصی مواجه نمی‌شود. براساس یکی از شایعه‌ها، Phone Hub می‌تواند انجام کارهایی نظیر فعال‌کردن هات‌اسپات گوشی و کنترل حالت Do Not Disturb و مکان‌یابی دستگاه کاربر را امکان‌پذیر کند. این موضوع در یکی از اسکرین‌شات‌ها دیده می‌شود.

گوگل فون هاب / Google Phone Hub صفحه پنل نوتیفیکیشن نمای نزدیک

همچنین، گفته می‌شود کاربر می‌تواند با Phone Hub تب‌های بازشده در نسخه‌ی موبایل گوگل کروم را روی دسکتاپ ببیند و بدون بسته‌شدن تب‌ها به وب‌گردی ادامه دهد. رابط کاربری Phone Hub بسیار ساده‌ به‌نظر می‌رسد و در آن برای هر قابلیت گزینه‌ای در نظر گرفته شده است. به‌علاوه، Phone Hub پنجره‌ای کوچک برای نوتیفیکیشن دارد. Phone Hub برخی از داده‌های گوشی نظیر درصد باتری و آنتن‌دهی را نیز نشان می‌دهد. 

گوگل فون هاب / Google Phone Hub پنل نوتیفیکیشن

به‌نظر می‌رسد نوتیفیکیشن‌های Phone Hub در سطح سیستم ظاهر می‌شوند و کاربر علاه‌وبر بازکردن، می‌تواند آن‌ها را پاسخ دهد؛ البته این عملکرد به اپلیکیشن استفاده‌شده وابسته است. این موضوع غیرمستقیم نشان می‌دهد احتمالا Phone Hub قرار است اندروید و کروم OS را عمیق‌تر همگام‌سازی کند؛ موضوعی که قطعا برای کاربران کروم OS هیجان‌انگیز خواهد بود. درحال‌حاضر، کروم OS صرفا می‌تواند ازطریق نسخه‌ی تحت‌وب گوگل مسیجز (Google Messages) پیامک ارسال کند و همین موضوع می‌تواند به‌نوعی محدودکننده باشد.

رابط کاربری گوگل فون هاب / Google Phone Hub

فراموش نکنید Phone Hub اکنون کار نمی‌کند؛‌ بااین‌حال، اگر آنچه فعلا می‌بینیم به سرویس مدنظر گوگل نزدیک باشد، می‌توانیم از Phone Hub به‌عنوان سرویسی بسیار هیجان‌انگیز یاد کنیم. مایکروسافت ازطریق اپلیکیشن Your Phone توانسته است ارتباط بسیار خوبی بین اندروید و ویندوز ۱۰ برقرار کند، تا حدی که امکان اجرای اپلیکیشن‌های برخی از گوشی‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۰ بدون نیاز به شبیه‌سازی فراهم شده است.

Your Phone به کاربران کمک می‌کند نوتیفیکیشن، پیامک، عکس و حتی تماس‌ها را با کامپیوتر همگام‌سازی کنند. امیدواریم گوگل نیز بتواند سرویس مناسبی برای برقراری ارتباط بین سیستم‌های عاملش طراحی کند. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی فون هاب چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات