نسخه وب گوگل مسیجز میزبان قابلیت Emoji Reactions شد

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی تحت‌وب گوگل مسیجز از‌این‌پس امکان واکنش‌ نشان‌دادن به پیام‌ها ازطریق ایموجی را به کاربران ارائه می‌دهد. این قابلیت پیش‌تر به نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن اضافه شده بود.
تبلیغات

پس از مدت‌ها، اپلیکیشن گوگل مسیجز (Google Messages) سرانجام اوایل سال جاری میلادی به قابلیت‌های جدیدی مجهز شد تا کاربرانش بتوانند مشابه‌ با آی‌مسیج اپل (Apple iMessage) به پیام‌های یکدیگر ازطریق ایموجی واکنش نشان دهند.

تا چندی پیش، قابلیت واکنش ازطریق ایموجی به اپلیکیشن اندروید گوگل مسیجز محدود بود؛ اما این قابلیت به نسخه‌ی تحت‌وب گوگل مسیجز نیز اضافه شده است. به‌نوشته‌ی خبرگزاری اندرویدپلیس، کلاینت وب‌اپلیکیشن مسیجز از مدتی پیش میزبان گزینه‌های جدیدی شده است تا ازطریق آن‌ها بتوان به پیام‌های طرف مقابل ازطریق ایموجی واکنش نشان داد. به‌علاوه، وقتی نشانگر ماوس را روی پیام‌ها نگه دارید، گزینه‌های جدیدی به‌صورت شناور ظاهر می‌شوند. 

قابلیت واکنش با ایموجی / Emoji Reactions در گوگل مسیجز / Google Messages

وقتی در نسخه‌ی وب گوگل مسیجز روی گزینه‌ی ایموجی کلیک کنید، خواهید توانست ایموجی مدنظرتان را از بین فهرستی هفت‌تایی انتخاب کنید که  لایک، دیس‌لایک، ایموجی چشم‌قلبی، ایموجی ناراحت، ایموجی عصبی، ایموجی متعجب و ایموجی خندان (اشک شوق) را شامل می‌شود. قابلیت یادشده نه‌تنها برای پیام‌هایی کاربرد دارد که از دیگران به‌ دستتان می‌رسد؛ بلکه می‌توانید به پیام‌هایی نیز واکنش نشان دهید که خودتان در چت‌های دونفره یا گروه‌ها می‌فرستید.

به‌گفته‌ی اندرویدپلیس، این قابلیت ایموجی ری‌اکشنز (Emoji Reactions) نام دارد و دردسترس چند کشور قرار گرفته است و احتمالا به‌مرورزمان برای تمام کشورها منتشر می‌شود. در نظر داشته باشید قابلیت ایموجی ری‌اکشنز صرفا در آن‌ دسته از چت‌های گوگل مسیجز کار می‌کند که پیام‌رسانیِ RCS برایشان فعال شده باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این استاندارد در ایران دردسترس نخواهد بود. 

انتظار می‌رود گوگل مسیجز در آینده‌ای نزدیک میزبان قابلیت رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) شود. رمزنگاری سرتاسری به‌صورت آزمایشی برای نسخه‌ی بتا ارائه شده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، به نسخه‌ی نهایی گوگل مسیجز نیز اضافه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات