گوگل حالت HDR را به گوشی‌های هوشمند پایین‌رده می‌آورد

یک‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود با انتشار آپدیت Camera Go برخی از محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید Go از ویژگی‌های فناوری HDR برخوردار شوند.
تبلیغات

اوایل سال ۲۰۲۰ گوگل نسخه‌ی خلاصه‌شده‌ی اپلیکیشن Google Camera برای سیستم‌عامل اندروید Go معرفی کرد که برخی از امکانات ابتدایی نسخه اصلی را در اختیار کاربران گوشی‌های اقتصادی قرار می‌داد. این اپلیکیشن که Camera Go نام دارد، به ‌مرور زمان آپدیت‌های مختلفی دریافت کرد که در هر کدام، امکاناتی شبیه به ویژگی‌های نسخه اصلی اپلیکیشن Google Camera به آن اضافه شد.

ماه اکتبر آپدیتی برای سیستم‌عامل اندروید Go منتشر شد که ویژگی حالت شب (Night Mode) را به اپلیکیشن Camera Go اضافه می‌کرد تا امکان ثبت تصاویری با کیفیت به‌مراتب بهتر در محیطی با نور کم داشته باشد. حال به نظر می‌رسد نوبت به ویژگی HDR رسیده است تا کاربران محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید Go بتوانند از آن نیز استفاده کنند. 

ویژگی مذکور در تمامی محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید Go در دسترس قرار نخواهد گرفت و تنها تعدادی از آن‌ها می‌توانند امکان استفاده از حالت HDR را به کاربران ارائه دهند. از جمله تلفن‌های هوشمندی که انتظار می‌رود آپدیت جدید را دریافت کنند، می‌توان به نوکیا ۱.۳، Wiko Y61 و Wiko Y81 اشاره کرد.

حالت HDR کمک می‌کند که تصاویری با جزئیات به‌مراتب بهتر و با رنگ‌های غنی‌تر ثبت کنید و نور محیط نیز تأثیر مخرب کمتری روی کیفیت نهایی تصاویر ثبت‌شده در حالت HDR می‌گذارد. گفته می‌شود امکان نصب آپدیت‌های جدید اپلیکیشن Camera Go روی تمامی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید Go وجود دارد؛ اما با توجه به مشخصات سخت‌افزاری دستگاه، امکان دارد ویژگی‌هایی از جمله حالت HDR یا حالت شب غیرفعال باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات