تماس ویدیویی و صوتی در نسخه تحت وب و دسکتاپ واتساپ به مرحله آزمایشی رسیدند

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تماس صوتی و تصویری در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارند؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی نسخه نهایی آن‌ها به اپلیکیشن دسکتاپ و نسخه تحت وب واتساپ اضافه شود.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بود که اپلیکیشن واتساپ برای گجت‌های قابل حمل ویژگی‌هایی ازجمله امکان تماس صوتی و تصویری را دریافت کرد؛ اما نسخه تحت وب و دسکتاپ آن تا چندی پیش فاقد امکانات ذکرشده بود. درواقع برخلاف پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام که نسخه‌ای مستقل با امکانات مشابه با اپلیکیشن‌ها برای دسکتاپ دارند، نسخه تحت وب و دسکتاپ واتساپ چندان تعریفی ندارد و همیشه مورد انتقاد شدید کاربران قرار گرفته است.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که سران واتساپ به دنبال اعمال تغییرات گسترده در نسخه‌ تحت وب و دسکتاپ پیام‌رسانشان هستند. گزارشی منتشر شده که ویژگی‌های تماس صوتی و تصویری در نسخه تحت وب و دسکتاپ واتساپ به مرحله بتا رسیده و در صورت عدم بروز مشکلی، به‌صورت رسمی در اختیار عموم قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر امکانات تماس صوتی و تصویری واتساپ در نسخه تحت وب و دسکتاپ، برخلاف نسخه موبایل آن، بسیار محدود هستند و حتی برخی از ویژگی‌ها را هم‌اکنون نمی‌توان استفاده کرد. در هر صورت، اضافه شدن ویژگی‌های ذکرشده نشان می‌دهد که سران واتساپ گسترش نسخه تحت وب و دسکتاپ را جدی‌تر گرفته و نسبت به انتقادات موجود، واکنش مثبتی نشان داده‌اند. اگر اپلیکیشن دسکتاپ واتساپ را باز کنید، آیکون‌هایی برای تماس ویدیویی و صوتی مشاهده خواهید کرد که عبارت BETA بالای آن‌ها قرار دارد.

نسخه دسکتاپ واتساپ
نسخه دسکتاپ واتساپ

متاسفانه برای استفاده از واتساپ در نسخه تحت وب یا دسکتاپ همچنان به برقراری ارتباط با گوشی هوشمندتان نیاز خواهید داشت که نکته‌ای منفی محسوب می‌شود. بااین‌حال، برقراری تماس‌های صوتی و تصویری به‌صورت مستقل روی رایانه شخصی یا لپ‌تاپ صورت خواهد گرفت. 

درصورتی‌که ویژگی‌های تماس صوتی یا تصویری را در نسخه بتای واتساپ امتحان کرده‌اید نظر خود را با اعضای زومیت در میان قرار داده و در مورد تجربه خود صحبت کنید. آیا از امکانات جدید نسخه تحت وب و دسکتاپ واتساپ راضی هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات