تیم کوک شخصا تولید سریالی با محوریت Gawker را متوقف کرده است

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اخبار منتشرشده، تیم کوک با ارسال ایمیلی، توسعه‌ی سریال با محوریت وبلاگ گاکِر را متوقف کرده است.
تبلیغات

رابطه‌ی اپل و گاکِر (Gawker) بسیار پیچیده و گاهی اوقات با نفرت، خشم و دشمنی همراه بوده است و در زمانی نه‌چندان دور، به‌نوعی دشمن‌ خونی یکدیگر به‌حساب می‌آمدند و از تلاش برای ضربه ‌زدن به‌ هم دریغ نمی‌کردند. گاکِر درواقع یک وبلاگ آمریکایی تأسیس‌شده به وسیله‌ی نیک دنتن و الیزابت سپایرز و مستقر در نیویورک بود که در نهایت با محکومیت ۱۴۰ میلیون دلاری، در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۶ (۲۰ خرداد ۱۳۹۵) اعلام ورشکستگی کرد و به فعالیت‌ خود پایان داد.

بر اساس گزارشی جدید، اپل پس از مداخله شخصی تیم کوک، سریال تلویزیونی اپل تی‌وی پلاس که روایتی از رسانه‌ی Gawker بود، به‌صورت کامل متوقف کرده است. در اوایل سال ۲۰۲۰ گفته شده بود پلتفرم پخش آنلاین محتوای اپل با کارمندان سابق گاکِر در یک سریال درام درباره‌ی شبکه وبلاگ خرابکار همکاری خواهد کرد؛ اما بعد از آن هیچ خبری از فرایند ساخت این سریال منتشر نشده است.

روز گذشته، نیویورک تایمز گزارش داد که اپل تی‌وی پلاس توسعه‌ی سریال یادشده را با توجه به ایمیل تیم کوک متوقف کرده است. منابع این نشریه گفته‌اند تیم کوک از اینکه اپل در حال ارائه نمایشی درباره‌ی گاکِر است متعجب شده و به این شرکت رسانه‌ای که در حال حاضر فعالیت‌هایش را متوقف کرده است، دیدگاهی منفی دارد.

همان‌طور که گفته شد، در گذشته گا‌کِر مدیا چندین بار مشکلاتی برای اپل ایجاد کرده بود؛ برای مثال زمانی‌که Gizmodo (وب‌سایت فناوری متعلق به گاکر) نمونه‌ی اولیه آیفون ۴ را به دست آورد، آن را رسانه‌ای کرد؛ این وضعیت منجر به آن شد که استیو جابز، مدیرعامل وقت اپل، برای پس گرفتن آیفون یادشده با پلیس به خانه‌ی سردبیر گاکِر یورش ببرد. همچنین این رسانه‌ی خبری شش سال قبل از انتشار بیانه‌ی رسمی تیم کوک، همجنس‌گرایی او را رسانه‌ای کرده بود.

طبق اطلاعات منتشرشده، نمایش این سریال با نام «Scraper» به وسیله‌ی دو تن از کهنه‌کاران گاکِر، کورد جفرسون و مکس ریدز از سر گرفته خواهد شد و ممکن است در پلتفرم‌های پخش محتوای دیگر منتشر شود. به گفته‌ی نیویورک تایمز، لاین اسکریج که مسئول پخش سریال را در اپل تی‌وی پلاس بر عهده داشت، بعد از اتفاقات یادشده اپل را ترک کرده است.

در میان پلتفرم‌های استریم، استودیوها و شبکه‌های تلویزیونی، اپل تی‌وی پلاس دارای سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌ها است. گفته می‌شود ادی کیو، رئیس خدمات اپل، به شرکای خود گفته است که از برهنگی افراطی و ضعیف نشان دادن چین جلوگیری کنند. همچنین در سال ۲۰۱۸، وال استریت ژورنال گزارش داد که تیم کوک مستند بیوگرافی دکتر دره (خالق بیتس) را کنار گذاشته؛ زیرا خشونت و برهنگی بیش از حد داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات