استوری بالاخره اسپاتیفای را هم تسخیر کرد

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای جدیدترین پلتفرمی است که ویژگی استوری را دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ البته این ویژگی هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد
تبلیغات

در سال ۲۰۱۳  اسنپ‌چپ دنیا را با قابلیتی به‌نام استوری آشنا کرد. در آن زمان استوری برای ارسال پیام‌هایی استفاده می‌شد که تنها ۱۰ ثانیه نشان داده می‌شدند و سپس از بین می‌رفتند. اما اسنپ‌چپ در طول سال‌ها تغییر کرد و کاربران می‌توانستند عکس‌هایی به اشتراک بگذارند که در طول روز ثبت کرده‌اند. این عکس‌ها تنها ۲۴ ساعت نشان داده می‌شدند. این ویژگی به‌عنوان استوری شناخته می‌شد.

استوری در اسپاتیفای

در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام هم استوری را دراختیار کاربران قرار داد و حتی کاری کرد که استوری‌ها توسط کاربران مختلف دیده شوند. اینستاگرام آن‌قدر ویژگی جدید به استوری‌ افزود که این قسمت کاربرد زیادی پیدا کرد و می‌شد خلاقیت بسیاری در این قسمت به خرج داد. البته انتقادهایی هم به استوری‌ وارد می‌شد؛ اما سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر هم ویژگی استوری را دراختیار کاربران خود قرار دادند و حتی لینکدین قابلیت استوری دارد.

حالا به‌نظر می‌رسد استوری یک سرویس دیگر را هم تسخیر کرده است و آن سرویس چیزی جز اسپاتیفای نیست. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد اسپاتیفای هم استوری نشان دهد. اکنون اصلا جای تعجب نیست که در هر سرویسی، قابلیتی شبیه به استوری مشاهده کنیم.

بر اساس گزارش کاربران، در زمانی‌که پلی‌لیست‌ مخصوص کریسمس را جست‌وجو می‌کنید، روی عکس پروفایل پلی‌لیست‌ها راهنمایی مشاهده می‌کنید که روی آن نوشته شده است «لمس کنید یا استوری را ببینید». وقتی این گزینه را لمس می‌کنید، آهنگ‌های مخصوص کریسمس مورد علاقه‌ی سلبریتی‌ها و خواننده‌های دیگر را مشاهده خواهید کرد. رابط کاربری استوری اسپاتیفای دقیقا مانند همان چیزی است که در سایر شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید و با لمس سمت چپ یا سمت راست صفحه‌نمایش می‌توانید بین استوری‌ها حرکت کنید.

این ویژگی بخشی از آزمون آ/ب است و به همین دلیل اگر اسپاتیفای را اجرا کنید، احتمالا با آن روبه‌رو خواهید شد. برای مشاهده این قسمت روی iOS باید در قسمت جست‌وجوی اسپاتیفای عبارت «Christmas» را جست‌وجو و سپس عکس آلبوم Christmas Hits را لمس کنید و همان‌طور که اشاره کردیم، عکس‌های پروفایلی نشان داده می‌شود که باید آن‌ها را لمس کنید تا بتوانید استوری‌ها را ببینید. در این قسمت می‌توانید ویدئوهای معروف خوانندگان مختلف را مشاهده کنید.

ازآنجایی‌که اسپاتیفای پیام‌رسان نیست، انتظار می‌رود این ویژگی تنها دراختیار خوانندگان قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات