توییتر سیستم اعطای تیک آبی به حساب‌های کاربری را برمی‌گرداند

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
توییتر از اوایل سال ۲۰۲۱، قوانین جدیدی برای سیستم اعطای تیک آبی به حساب‌های کاربری وضع می‌کند. حساب‌های خواستار دریافت تیک آبی باید دارای پیش‌نیازهای به‌خصوصی باشند.
تبلیغات

سه‌شنبه‌ی این هفته توییتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد در اوایل سال آینده‌ی میلادی فرایند اعطای تیک آبی به حساب‌های کاربری را مجددا آغاز کند. با اجرای این تصمیم، کاربرانی که به ‌دنبال دریافت تیک آبی برای رسمی ‌کردن حساب کاربری توییتر خود باشند، می‌توانند درخواست ثبت کنند. ظاهرا سیستم جدید توییتر برای ارائه‌ی تیک آبی، قوانینی متفاوت با گذشته دارد.

بیانیه‌ی جدید توییتر مهر تأییدی بر شایعه‌های پیشین می‌زند؛ در ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹)، جین منچون وانگ، (پژوهشگر اپلیکیشن) ادعا کرد توییتر در حال ساخت سیستمی برای اعطای تیک آبی به حساب‌های کاربری است.

در بیانیه‌ی سه‌شنبه‌ی توییتر، این شرکت «اوایل ۲۰۲۱» را به‌عنوان زمان روی کار آمدن سیستم جدید اعلام کرد. توییتر از کاربران می‌خواهد نظر خود را در مورد پیش‌نویس پیشنهادی برای سیستم جدید تیک آبی اعلام کنند. اگر هیچ تغییری در برنامه‌های توییتر ایجاد نشود، حساب‌هایی که برای دریافت تیک آبی واجد شرایط هستند شامل این موارد خواهند بود: حساب‌های دولتی، شرکت‌ها، برندها، سازمان‌های غیر انتفاعی، رسانه‌ها‌ی خبری، سرگرمی، ورزشی، حساب‌های فعالان حوزه‌های مختلف، برگزارکنندگان همایش‌های مختلف و آنچه توییتر با عبارت «دیگر افراد مؤثر» از آن یاد می‌کند.

هر حساب‌ کاربری باید دارای یک ‌سری پیش‌نیاز به‌خصوص باشد تا بتواند تیک آبی دریافت کند. پیش‌نیازهای اعلا‌م‌شده توسط توییتر شامل مواردی مثل داشتن پروفایل کاربری در یکی از رسانه‌های خبری می‌شود. پیش‌نویس پیش‌نیازهای دریافت تیک آبی توییتر را می‌توانید اینجا مطالعه کنید. پس از دریافت بازخوردهای کاربران، توییتر قصد دارد در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۷ آذر ۱۳۹۹) نسخه‌ی نهایی طرح پیشنهادی را منتشر کند که شامل تمام قوانین می‌شود. 

توییتر همچنین برای مواقعی که ممکن است حساب‌های کاربری به‌ دلیل نقض قوانین تیک آبی را از دست بدهند، طرحی پیشنهادی اعلام کرد. اگر کاربرِ تأییدشده نام یا بخش بیوگرافی خود در توییتر را عوض کند و هویتی جعلی به خود نسبت بدهد، توییتر اجازه دارد تیک آبی آن حساب کاربری را بگیرد. همچنین تکرار نقض قوانین استفاده از توییتر ممکن است به از دست رفتن تیک آبی حساب‌های کاربری منتهی شود. 

در بخشی از بیانیه‌ی توییتر می‌خوانیم: «... بااین‌حال تیک آبیِ تأییدشده تنها راهی نیست که ما قصد داریم به وسیله‌ی آن حساب‌های کاربری مختلف را از یکدیگر متمایز کنیم. با ورود به سال ۲۰۲۱، متعهد هستیم برای تعیین هویت‌ ازطریق پروفایل، راه‌های بیشتری به مردم ارائه دهیم؛ یکی از این راه‌ها، انواع حساب‌ جدید و برچسب‌ جدید برای آن‌ها است. در هفته‌های پیش ‌رو جزئیات بیشتری با شما در میان خواهیم گذاشت. این تنها مرحله‌ی آغازینِ آن ‌چیزی است که برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

توییتر می‌خواهد کاربران پیش از فرا رسیدن روز ۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۸ آذر ۱۳۹۹) در نظرسنجی مربوط به قوانین بخش تیک آبی شرکت کنند. اگر می‌خواهید نظر خود را ازطریق انتشار توییت به توییتر برسانید، می‌توانید از هشتگ VerificationFeedback# استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات