مایکروسافت از نقش خود در توسعه کرومیوم می‌گوید

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
یکی از مدیران مایکروسافت اسلاید جدیدی در توییتر منتشر کرد تا نشان دهد ردموندی‌ها چه نقشی در توسعه‌ی موتور رندرینگ کرومیوم گوگل ایفا کرده‌اند.
تبلیغات

تقریبا دو سال از زمانی می‌گذرد که مایکروسافت اعلام کرد فرایند توسعه‌ی موتور رندرسازی EdgeHTML را متوقف می‌کند. در آن زمان، ردموندی‌ها گفتند قصد دارند نسخه‌ی جدیدی مرورگر مایکروسافت اج را برپایه‌ی موتور کرومیوم خلق کنند.

مایکروسافت برخلاف اکثر شرکت‌های دیگری که از موتور کرومیوم استفاده می‌کنند، در فرایند توسعه‌ی این موتور رندرینگ نیز نقش محسوسی ایفا کرده است. چند روز پیش، اریک لارنس، از مدیران مایکروسافت، اسلاید جدیدی در توییتر منتشر کرد که به تلاش‌‌های مایکروسافت در زمینه‌ی توسعه‌ی کرومیوم اشاره می‌کند.

براساس اسلاید منتشرشده‌ی اریک لارنس، مایکروسافت از اواخر سال ۲۰۱۹ به‌بعد حداقل ۱،۸۳۵ «فهرست تغییر» در کرومیوم ایجاد کرده است. منظور از فهرست تغییر، تغییراتی است که مستقلا اِعمال می‌شوند و برای اِعمال آن‌ها در نسخه‌ی اصلی کرومیوم درخواست صادر شده است. طبق اسلاید، ۱۶۱ توسعه‌دهنده‌ی مایکروسافت در این امر ایفای نقش کرده‌اند و روی مباحثی مثل بهبود عمر باتری، کنترل فرم‌های HTML، پخش محتوای چندرسانه‌ای، رندر فونت ویندوز، اسکرول و... کار کرده‌اند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات