به‌روزرسانی جدید Djay Pro برای پشتیبانی از پردازنده‌ی M1 منتشر شد؛ افزایش ۱۵ برای عملکرد ML

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌روزرسانی برنامه‌ی دیجی پرو، پیشرفت ۱۵ برابری در قابلیت‌های یادگیری ماشین، قابلیت جدید Neural Mix و پشتیبانی از یونیورسال را به ارمغان می‌آورد.
تبلیغات

برنامه‌‌ی میکس موسیقی Djay Pro AI امروز با پشتیبانی از پردازنده جدیدهای M1 اپل در رایانه‌های مک به‌روزرسانی شد. دیجی پرو، جزو اولین نرم‌افزارهایی است که برای رایانه‌های مک مبتنی بر آرم و پردازنده‌ی M1 به‌روز شده است. این برنامه با نام کامل Djay Pro AI 2.0 دارای برخی از ویژگی‌های مهم جدید است و از امروز در مک‌های سنتی، مبتنی بر پردازنده‌ی اینتل نیز دردسترس خواهد بود. به‌روزرسانی اصلی، با افزودن قابلیت Neural Mix بر پایه‌ی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به برنامه اجازه می‌دهد تا به‌طور خودکار آواز، درام یا سایر سازهای هر آهنگ را پخش‌های از آن‌ها را جدا کند. این ویژگی در ماه جون در آیپدها آغاز به کار کرد و به‌طرز شگفت‌انگیزی خوب کار می‌کند.

نرم‌افزار دیجی پرو AI

اکنون، این ویژگی برای پشتیبانی از جداسازی خطوط باس، به‌روزرسانی شده و دارای افکت‌های داخلی است و این امکان را فراهم می‌کند که در هنگام پخش آهنگ، عناصر خاص را دست‌کاری کنید؛ همچنین بیش از ۴۰ افکت دردسترس است و می‌توانید به موسیقی‌ها اکو اضافه کنید یا درامزها را تقویت کنید و...

با این به‌روزرسانی، در رابط کاربری تغییرات گسترده‌ای صورت گرفته، اما بیشتر تغییرات مربوط به قابلیت جدید Neural Mix است که به شما امکان می‌دهد حداکثر سه عنصر صوتی را از یک آهنگ جدا کرده و سطح دل‌خواه از هر کدام را ترکیب کنید. با استفاده از djay Pro AI جدید، جلوه‌هایی را برای هر یک از این کانال‌ها دریافت می‌کنید؛ بنابراین می‌توانید قسمت آوازی یک آهنگ را هنگام آمیختن جدا و طیف وسیعی از جلوه‌ها را فقط روی آن عنصر، در ترکیب خود اعمال کنید.

عناصر قابل استخراج اکنون براساس ژانر قابل تنظیم هستند؛ به‌عنوان مثال می‌توان به هیپ هاپ اشاره کرد که روی طبل ها، هارمونیک‌ها و آوازها تمرکز دارد و مثال دیگر رقص‌ها هستند که طبل ها، باس و قطعات ملودیک را هدف قرار می‌دهند و همچنین یک ابزار به‌نام fader Neural Mix وجود دارد و این امکان را فراهم می‌کند که عناصر منفرد را از یک دسته به دسته‌ای دیگر منتقل کنید.

به گفته‌ی الگوریدیم (Algoriddim) توسعه‌دهنده‌ی این نرم‌افزار، همچنین این برنامه، توانایی حلقه‌زدن قسمت‌های جدا شده از یک آهنگ و محو شدن بین عناصر جدا شده آهنگ‌های مختلف را دارد. ازآنجاکه دیجی پرو مبتنی بر یادگیری ماشین است، به لطف پردازنده‌ی M1 و قابلیت‌های متور عصبی (Neural Engine)، دیجی پرو از این پس می‌تواند پردازش‌های مبتنی بر یادگیری ماشین را تا ۱۵ برابر سریع‌تر انجام دهد.

نسخه جدید دیجی پرو مبتنی‌بر یونیورسال (Universal) اپل ساخته‌شده است؛ بدین معنا که کاربر اگر برنامه را در رایانه‌ی مک خریداری کند به‌رایگان در دستگاه‌های دیگر اپل مانند آیفون‌ها و آیپدها به‌رایگان قابل درسترس است. برای شروع کار این برنامه به‌صورت ‌رایگان قابل دسترس است؛ اما برای بازکردن قفل همه‌ی ویژگی‌های آن از جمله Neural Mix ، Automix و ابزارهای اصلی DJ مانند نمای چهار طبقه و... باید ماهانه ۷ دلار یا ۵۰ دلار در سال پرداخت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات