رمزگذاری سرتاسری برای تمام کاربران زوم فعال شد

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
رمزگذاری سرتاسری بالاخره دراختیار تمام کاربران زوم قرار گرفت و این سرویس امن‌تر از قبل شده است.
تبلیغات

یکی از ضعف‌های‌ زوم این بود که همه‌ی کاربران از ویژگی رمزگذاری سرتاسری بهره‌مند نبودند؛ اما خبر خوشحال‌کننده این است که این ویژگی بالاخره برای تمام آنان فعال شد. براساس اطلاعات منتشرشده، رمزگذاری سرتاسری فعلا به‌صورت پیش‌نمایش دراختیار افرادی قرار می‌گیرد که عضو طرح پیش‌نمایش زوم شوند.

مدیرعامل زوم می‌گوید که اضافه‌شدن رمزگذاری سرتاسری به‌دلیل درخواست فراوان کاربران بوده است. اریک اس. یوئان، مدیرعامل زوم، می‌گوید که رمزگذاری سرتاسر ‌قدم بزرگ دیگری برای این بود که زوم به مکان امنی برای ارتباط برقرارکردن تبدیل شود. کیفیت رمزگذاری سرتاسری زوم دقیقا مانند همان چیزی است که در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیده می‌شود؛ اما کیفیت ویدئوها باعث شده که زوم به مکانی تبدیل شود که میلیون‌ها نفر و شرکت‌های بزرگ دنیا دوست دارند از آن استفاده کنند.

زوم به این موضوع هم اشاره کرد که تا قبل از این، از سیستم رمزگذاری AES 256-bit GCM استفاده می‌کرد. مشکل این مدل رمزگذاری آن بود که کلیدهای رمزگذاری را زوم درست می‌کرد. گرچه این سیستم کاربران را از حمله‌های خارجی محافظت می‌کرد، این احتمال وجود داشت که یکی از داخل زوم به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند.

با رمزگذاری سرتاسری، کلیدهای رمزگذاری به‌دست خود کاربران تولید می‌شوند و کارمندان زوم هم نمی‌توانند اطلاعات کاربران مانند جلسه‌های تصویری یا صوتی را ببیند. این ویژگی برای کاربران رایگان و کاربرانی فعال شده است که حق اشتراک پرداخت کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات