با ایکس باکس گیم‌بار ویندوز ۱۰، میزان استفاده از رم، CPU و GPU را ببینید

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
با ابزار ایکس باکس گیم بار که در ویندوز ۱۰ وجود دارد، می‌توانید میزان مصرف رم، CPU و GPU سیستم خود را در زمان بازی‌ کردن مشاهده کنید.
تبلیغات

در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ با ویژگی جدیدی به‌نام ایکس باکس گیم بار روبه‌رو می‌شوید. این ابزار جدید که شبیه به ویجت عمل می‌کند، میزان مصرف رم، CPU و GPU را در زمان بازی‌ کردن به کاربران نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید متوجه شوید که در زمان بازی ‌کردن چه نرم‌افزارهایی از منابع سیستم شما استفاده می‌کنند. با بستن این نرم‌افزارها می‌توانید با کیفیت بهتری بازی کنید.

مایکروسافت این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید ویجت ایکس باکس گیم بار را که با نام ویجت منابع هم شناخته می‌شود، همیشه روی بازی مشاهده کنید. اگر فکر می‌کنید نرم‌افزاری در حال اجرا است که توان سیستم شما را در زمان بازی‌ کردن کم می‌کند، می‌توانید با کمک این ویجت آن را ببندید.

ابزار ایکس باکس گیم بار این امکان را فراهم کرده است که سیستم خود را بررسی کنید تا ببینید آیا برای اجرای DirectX 12 Ultimate مناسب است یا خیر. برای استفاده از این ویژگی در ویندوز ۱۰ باید وارد Settings شوید و از آنجا منوی Gaming features را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات