مرورگر اج برپایه کرومیوم برای لینوکس عرضه شد

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت نسخه‌ی پیش‌نمایش مرورگر اج را برای کاربران لینوکس منتشر کرد. این مرورگر بر پایه‌ی کرومیوم توسعه داده شده است
تبلیغات

ماه گذشته مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد نسخه پیش‌نمایش جدیدی از مرورگر اج برپایه کرومیوم برای سیستم‌های لینوکس عرضه ‌کند. این اتفاق بالاخره رخ داد و مرورگر اج کرومیوم برای لینوکس منتشر شد. این نسخه از اج کرومیوم برای نسخه‌های Ubuntu، Debian، Fedora و OpenSUSE عرضه شده است. بر اساس گفته‌های مایکروسافت، هر هفته یک بیلد جدید برای اج کرومیوم عرضه می‌شود.

برای اولین ‌بار در شهریورماه امسال بود که مایکروسافت خبر عرضه اج برپایه کرومیوم را اعلام کرد. این نسخه که Chredge نام دارد، در کنفرانس Ignite 2020 معرفی شده بود.

نسخه جدید مرورگر اج برای ویندوز ۷، ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ و سیستم‌ عامل مک عرضه شده است. مایکروسافت نسخه جدید اج کرومیوم را در قالب به‌روزرسانی 20H2 ویندوز ۱۰ عرضه کرده است. این به‌روزرسانی مدتی پیش منتشر شد و می‌توانید آن را دانلود کنید.

مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده است که نسخه لینوکس اج کرومیوم امکانات ویژه‌ای برای افراد حرفه‌ای حوزه IT و توسعه‌دهندگانی قرار می‌دهد که دوست دارند این مرورگر را خارج از شرایط معمولی آزمایش کنند.

درحال‌حاضر مرورگر اج کرومیوم روی تمام پلتفرم‌های اصلی از جمله اندروید و iOS هم اجرا می‌شود. درحالی‌که نسخه لینوکس این مرورگر همانند نسخه مک و ویندوز اجرا می‌شود؛ مایکروسافت گفته است کاربران لینوکس هنوز به یک سری ویژگی‌ها دسترسی ندارند. به‌طور مثال کاربران نمی‌توانند با اکانت مایکروسافت وارد اج بشوند. همچنین این نسخه هنوز از قابلیت سینک کردن تنظیمات بهره نمی‌برد. گفته می‌شود این ویژگی‌‌ها به‌زودی دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت اعلام کرد است که طرحی به‌نام Edge Bounty Program برای لینوکس راه‌اندازی کرده و افرادی که بتوانند حفره‌های امنیتی این مرورگر را پیدا کنند و آن را گزارش دهند، بین هزار تا سی هزار دلار جایزه دریافت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات