پتال مپس و هواوی داکس به‌عنوان جایگزینی برای گوگل مپس و گوگل داکس معرفی شدند

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی درکنار معرفی میت ۴۰ از سرویس نقشه پتال مپس و هواوی داکس رونمایی کرد که جایگزین سرویس‌های مشابه گوگل خواهند شد.
تبلیغات

شرکت هواوی سرویس نقشه اختصاصی خود به‌نام پتال مپس (Petal Maps) را معرفی کرد. این سرویس قرار است جایگزین سرویس گوگل مپس روی گوشی‌های جدید این شرکت باشد. پتال مپس قرار است بخشی از اکوسیستم جدیدی باشد که هواوی آن را «پتال» نام‌گذاری کرده است؛ در این اکوسیستم، «پتال سرچ» هم دیده می‌شود. درکنار معرفی پتال مپس، هواوی سرویس داکس را معرفی کرد که برای ساخت شیت‌ مختلف و ارائه‌ی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هواوی این سرویس‌ها را به‌ دلیل تحریم‌های آمریکا راه‌اندازی کرده است. تحریم‌های دولت آمریکا باعث شده شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل نتوانند با هواوی همکاری کنند؛ به همین دلیل روی گوشی‌های میت ۴۰ سرویس‌های گوگل از جمله پلی استور دیده نمی‌شود. هواوی برای جایگزینی خدمات گوگل، سرویس‌های جدیدی راه‌اندازی کرده که یکی از آن‌ها اکوسیستم پتال است.

نسخه آزمایشی سرویس پتال مپس به‌زودی روی اپ گالری هواوی قرار می‌گیرد. این سرویس در ۱۴۰ کشور مختلف دنیا عرضه می‌شود و زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و چینی را پشتیبانی می‌کند. این نقشه هم حالت دوبعدی دارد و هم از حالت سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند.

هواوی ویژگی‌های جالبی روی سرویس پتال مپس قرار داده است که می‌توانید به‌راحتی زوم کنید و از حالت زوم خارج شوید. به‌واسطه این اپلیکیشن می‌توان مکان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف را جست‌وجو و آدرس آن‌ها را ذخیره کرد. هواوی ادعا می‌کند که تمام جست‌وجوها و مسیریابی‌ها در این اپلیکیشن کاملا رمزگذاری شده‌اند.

یکی دیگر از سرویس‌های جدید هواوی پتال سرچ نام دارد. پتال سرچ امکان جست‌وجوی بصری به‌واسطه عکس و نوشته دارد؛ این سرویس می‌خواهد جایگزین گوگل لنز باشد. در سرویس گوگل لنز شما دوربین گوشی را روی سوژه‌های مختلف می‌گیرید و نتایج جست‌وجو درباره چیزی که در دوربین ثبت شده است، به کاربران نشان داده می‌شود.

امکان جست‌وجوی بصری هم در این سرویس قرار گرفته است؛ این ویژگی ‌اکنون روی مردم، حیوانات، مکان‌های معروف و غذاهای مختلف کار می‌کند و به‌زودی امکان تشخیص انواع گیاهان روی آن قرار می‌گیرد. جست‌وجوی بصری هواوی اطلاعات بیشتری در مقایسه با گوگل لنز به کاربران ارائه می‌کند.

هواوی داکس مجموعه آفیس این شرکت خواهد بود. با این سرویس می‌توانید فایل‌های PDF را مطالعه یا ارائه‌های خود را ویرایش کنید. این سرویس از ۵۰ فرمت مختلف از جمله DOC ،PPT و PDF پشتیبانی می‌کند و امکان سینک هم‌زمان با سرویس‌های ابری و امکان استفاده چندکاربر از فایل‌ها هم فراهم شده است.

هواوی پتال داکس

این سرویس در ۱۰۰ کشور دنیا عرضه می‌شود و به‌زودی روی اپ گالری هواوی قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات