مایکروسافت، زوم و سیسکو سه غول دنیای کنفرانس ویدئویی

یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس تحقیقات سازمان Vyopta، امروزه ویدئو به‌صورت عمومی برای همه پذیرفته شده است و دوسوم شرکت‌های بزرگ جلسه‌های خود را به‌صورت ویدئویی برگزار می‌کنند.
تبلیغات

پس از شیوع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا، شرکت‌های مختلف با هر تعداد کارمندی سعی کردند فعالیت‌های خود را از خانه مدیریت کنند؛ اما شرکت‌ها چقدر توانسته‌اند با این سیستم کنار بیایند؟

براساس گزارشی‌های منتشرشده، شرکت‌هایی با بیش از ۱،۰۰۰ نفر کارمند، راه‌های جدیدی برای دورکاری انتخاب کرده‌اند. در این تحقیقات، مشخص شده است که دوسوم شرکت‌ها جلسه‌های خود را به‌صورت ویدئویی برگزار می‌کنند.

سیستم‌های UCaaS یا Unified Communications as a Service در شرایط کنونی بسیار استفاده می‌شوند و ۸۰ درصد شرکت‌های بزرگ در دنیا از همین سیستم‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند از خانه فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

مایکروسافت و سیسکو و زوم درحال‌حاضر به‌ترتیب سه غول برتر دنیای ویدئوکنفرانس‌ها هستند. ۷۸ درصد شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که کیفیت تماس‌های ویدئویی مطلوب و حتی شگفت‌انگیز هستند و به مشکلی برنخورده‌اند و ۲۰ درصد به این موضوع اشاره کرده‌اند که با مشکلاتی مواجه شدند؛ اما این مشکل برطرف شده است. دراین‌بین، ۲ درصد هم گفته‌اند که کیفیت تماس ویدئویی آن‌ها نامناسب نبوده است و مشکلات زیادی تجربه کرده‌اند.

بیشتر شرکت‌ها به مشکلاتی در کیفیت ویدئوها و کیفیت صدا اشاره کرده‌اند. ۲۷ درصد شرکت‌ها گزارش داده‌اند با مشکلاتی مانند کیفیت ناامیدکننده‌ی ویدئوها دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و ۷۳ درصد شرکت‌ها هم گفته‌اند که از زمان شیوع کرونا با مشکل صدا مواجه بوده‌اند.

ناگفته نماند ۷۷ درصد شرکت‌ها گفته‌اند که افزایش کیفیت تماس‌های ویدئویی برای آن‌ها و کارمندانشان بسیار مهم است.

مدیرعامل سازمان Vyopta به این موضوع اشاره کرده که اطمینان از کیفیت درخورتوجه این سرویس‌ها باعث شده که خیلی از کارمندان به کارکردن در خانه ادامه دهند. درواقع، دورکاری و کارکردن از خانه ‌زمان زیادی با ما خواهد بود.

درحال‌حاضر، کارکردن به مکان خاصی نیاز ندارد و هرجایی که بتوان به اینترنت دسترسی داشت، می‌تواند دفتر کار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات