لایو ویو گوگل مپس با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لایو ویو، قابلیت جالب گوگل مپس برپایه‌ی فناوری واقعیت افزوده، هفته‌های آینده میزبان قابلیت‌های کاربردی‌تر می‌شود. یکی از این قابلیت‌ها امکان اشتراک‌گذاری لوکیشن است.
تبلیغات

لایو ویو (Live View) یکی از قابلیت‌‌های جالب گوگل مپس (Google Maps) است که از فناوری واقعیت افزوده نشئت می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد ازطریق دوربین و نمایشگر گوشی هوشمند،‌ اشیای مجازی را درون فضای واقعی مشاهده کنید. به‌تازگی، گوگل از اضافه‌شدن چند قابلیت کاربردی جدید به لایو ویو خبر داده است. مهم‌ترین تغییر اعمال‌شده در لایو ویو این است که از‌این‌پس می‌توانید آیکون‌های گرافیکی کوچکی را روی صفحه ببینید که نشانگر مناطق دیدنی شهر هستند. به‌علاوه لایو ویو اطلاعاتی درباره‌ی فاصله‌ی شما با نقاط دیدنی و مسیر رسیدن به آنجا را ارائه می‌دهد.

میرکو رانیری، مدیر محصول تیم گوگل مپس، می‌گوید نقاط دیدنی یادشده ممکن است شامل مکان‌های نمادین همچون ساختمان امپایر استیت در نیویورک یا پانتئون در رم باشند. همچنین، این نقاط دیدنی مکان‌هایی نظیر پارک‌های محلی یا جاذبه‌های توریستی را شامل می‌شود. ظاهرا قابلیت مذکور قرار است به‌زودی در سیستم‌‌عامل‌های اندروید و iOS ارائه شود. گوگل می‌گوید این قابلیت از ۲۵ شهر پشتیبانی می‌کند که در بین آن‌ها، نام نیویورک، رم، برلین، لندن، سان‌فرانسیسکو، توکیو، میلان و مونیخ به‌چشم می‌خورد. 

آپدیت بخش حمل و نقل لایو ویو گوگل مپس / Google Maps Live View

قابلیت جالب دیگری که قرار است به لایو ویو اضافه شود، این است که می‌توانید از بخش مسیریابی با وسایل نقلیه‌ی عمومی، مستقیما وارد حالت مسیریابی مدنظر خود شوید. بدین‌ترتیب، می‌توانید به‌محض خروج از قطار، فورا بفهمید که در حال حرکت در چه مسیری هستید. این قابلیت می‌تواند برای مکان‌هایی کاربردی باشد که بسیار شلوغ هستند و ممکن است باعث سردرگمی شوند.

گوگل درکنار دو قابلیت یادشده، قابلیت‌های دیگری نیز به لایو ویو می‌آورد؛ ازجمله امکان اشتراک‌گذاری لوکیشن. وقتی دوستتان لوکیشنش را به‌اشتراک گذاشت، می‌توانید ازطریق دوربین گوشی و فناوری واقعیت افزوده آن را ببینید. همچنین، سنجاق‌های مجازی که روی مکان‌های مختلف قرار می‌دهید، در به‌روزرسانی جدید گوگل مپس دقت بیشتری دارند. گوگل می‌گوید تمام قابلیت‌های جدید در هفته‌های آینده از راه می‌رسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات