بهبود تصاویر با هوش مصنوعی در آپدیت جدید Pixelmator آیپد ممکن شد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین آپدیت Pixelmator Photo حاوی ابزار ML Super Resolution است که با هوش مصنوعی، کیفیت نهایی تصویر را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد.
تبلیغات

Pixelmator Photo نسخه‌ی آیپد یکی از اپلیکیشن‌های محبوب مک با نام Pixelmator Pro است و به‌تازگی میزبان بهبودهای جدیدی شده که می‌توانند فرایند ویرایش تصویر را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند. جدیدترین به‌روزرسانی Pixelmator Photo حاوی ابزاری تازه مبتنی‌بر فناوری یادگیری ماشین است که با نام ML Super Resolution از آن یاد می‌شود. این قابلیت به شما کمک می‌کند فقط با یک ضربه روی صفحه، تصویر خود را آپ‌اسکیل کنید (بهبود دهید).

به‌روزرسانی جدید بخشی از Pixelmator Photo 1.4 است و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، مستقیما از نسخه‌ی مک به آیپد پورت شده است. براساس گفته‌های اعضای تیم توسعه‌ی Pixelmator، قابلیت ML Super Resolution به کاربران امکان می‌دهد عکس‌‌ها،‌ تصاویرِ طراحی‌شده، نقاشی‌ها و... را تنها با یک ضربه روی صفحه بزرگ‌تر کنند، بدون اینکه کیفیت کاهش یابد. بنابر گفته‌ی توسعه‌دهندگان، قابلیت مذکور نه‌تنها بافت‌ها و لبه‌ها و دیگر جزئیات مهم را حفظ می‌کنند؛ بلکه آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

ظاهرا قابلیت ML Super Resolution از یادگیری ماشین برای تولید نمونه‌ای لایه‌بندی‌شده از عکس بهره می‌ببرد و سپس، این نمونه در ۱۰۰ کانال مجزا گسترش پیدا می‌کند تا اپلیکیشن بتواند جزئیاتی همچون لبه‌ها، طرح‌ها، بافت‌ها شیب‌ها و حتی رنگ‌ها را شناسایی کند و آن‌ها را بهبود بخشد. تمامی ۱۰۰ کانال یادشده به‌صورت مجزا بهبود داده می‌شوند و درنهایت، با‌هم ترکیب می‌شوند. توسعه‌دهنده‌ی Pixelmator Photo ادعا می‌کند این اپلیکیشن با استفاده از قابلیت ML Super Resolution به بهترین نتایج ممکن دست پیدا می‌‌کند. 

در ویدئو زیر، می‌توانید قابلیت ML Super Resolution را در عمل مشاهده کنید.

افزایش ابعاد و کیفیت تصویر با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ایده‌ی جدیدی نیست و هم‌اکنون ابزارهای مختلفی برای این کار موجود هستند. برای مثال، Gigapixel AI شرکت Topaz Labs مدت‌ها است چنین امکانی ارائه می‌دهد و با جست‌و‌جویی ساده در گوگل می‌توانید به دَه‌ها ابزار رایگان آنلاین دست پیدا کنید که اگرچه دقت خیلی زیادی ندارند، کارتان را تا حد زیادی راه می‌اندازند. توسعه‌دهندگان Pixelmator ادعا می‌کنند فرایند پردازش تصویر در اپلیکیشن آن‌ها درمقایسه‌با روش‌های سنتی، حداکثر به ۶۲ هزار برابر قدرت پردازشی بیشتر نیاز دارد؛ چون نتایج بسیار بهتری ارائه می‌شود. افزون‌براین، براساس گفته‌های توسعه‌‌دهنده‌ی لیتوانیایی اپلیکیشن، ML Super Resolution نخستین ابزار بهبوددهنده‌ی تصویر در دستگاه‌های موبایلی است که قدرتش را ازطریق هوش مصنوعی تأمین می‌کند. 

Pixelmator Photo 1.4 با ابزار ML Super Resolution هم‌اکنون به‌عنوان به‌روزرسانی رایگان دردسترس کاربران iOS قرار دارد. درواقع، اگر پیش‌تر اپلیکیشن را تهیه کرده باشید، به پرداخت پول بیشتر نیاز ندارید؛ وگرنه باید هشت دلار بپردازید. برای نصب اپلیکیشن، به iOS 11 یا نسخه‌های جدید و مدل‌های سازگار آیپد نیازمند خواهید بود. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی Pixelmator Photo و دانلود اپلیکیشن، می‌توانید وارد این لینک شوید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات