زوم‌اپ: نظارت کامل بر گجت فرزندان با KidsGuard Pro

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اپلیکیشن KidsGuard Pro یکی از از ابزارهای مانیتورینگ برتر گوشی‌های هوشمند است که با آن می‌توان کنترل گجت فرزندان را به دست گرفت.
تبلیغات

امروزه با گسترش استفاده از فناوری و ظهور انواع گجت‌های هوشمند، دراختیارگذاشتن این گجت‌ها دردسترس کودکان تصمیم سختی است. درمقابل، نادیده‌گرفتن نکات مثبت فناوری نیز امری دشوار است؛ به‌طوریکه حتی‌ می‌توان ادعا کرد که وجود گجت‌های هوشمند و امکان اتصال به اینترنت از جنبه‌های مختلف آموزشی و سرگرمی، فرصتی استثنائی فراهم آورده است. بااین‌حال، همچنان نگرانی‌های موجود را باید جدی گرفت.

کلیوگارد شرکتی آلمانی است که این حساسیت‌ها را جدی گرفته و راهکاری نرم‌افزاری برای رفع نگرانی والدین توسعه داده است. اپلیکیشن KidsGuard Pro راهکاری است که با استفاده از آن، والدین می‌توانند در زمان دلخواه بخش‌های مختلف گجت فرزندان خود را نظارت کنند. 

در جدیدترین مطلب زوم‌اپ، یکی از ابزارهای مانیتور و نظارت برتر و دقیق را معرفی می‌کنیم که طراحی آن کاملا منحصر‌به‌فرد است و عملکردی کارآمد و مناسب به‌نمایش می‌گذارد. نسخه‌ی اندروید KidsGuard Pro اپلیکیشنی است که به‌صورت تخصصی برای مانیتورکردن اطلاعات گوشی میزبان طراحی شده و مناسب والدینی است که می‌خواهند تک‌تک بخش‌های گوشی همراه فرزندشان را کنترل کنند. درادامه، نگاهی به ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن خواهیم انداخت.

این اپلیکیشن در استور خاصی موجود نیست و باید اشتراک آن را از وب‌سایت Cleveguard بخرید و سپس برنامه را دانلود کنید. دلیل اصلی‌ای که این اپلیکیشن را نمی‌توانید در جای دیگری دانلود کنید، بیشتر به‌دلیل دسترسی‌های زیادی است که در ابتدا از شما درخواست می‌کند. به‌احتمال زیاد گوگل‌پلی چندان با این موضوع موافق نیست که این اپلیکیشن دسترسی‌های زیادی برای اجرا می‌خواهد‌؛ اما برای عملکرد کامل و مانیتور درست گوشی هوشمند، باید به این اپلیکیشن اجازه‌های درخواستی را بدهید. ناگفته نماند باید به این نکته نیز اشاره کنیم که کیدزگارد پرو برای گجت‌های مبتنی بر iOS نیز توسعه یافته است. 

پس از آنکه فایل apk اپلیکیشن vh از سایت کلیوگارد دانلود کردید، نوبت به نصب این اپلیکیشن می‌رسد. پس از نصب اپلیکیشن، نوبت به تنظیمات می‌رسد که بخش زیادی از آن دادن اجازه برای دسترسی‌ به بخش‌های مختلف گجت اندرویدی است.

پس از صدور اجازه‌های مختلف دسترسی، به‌طرز عجیبی بعد از نصب، این اپلیکیشن در گوشی ناپدید می‌شود. این نشان می‌دهد که می‌توانید این اپلیکیشن را به‌صورت مخفیانه روی گوشی مدنظر خود نصب کنید و نشانی از آن در صفحه‌ی اپلیکیشن‌های نصب‌شده وجود ندارد. بعد از نصب اپلیکیشن، می‌توانید ازطریق کنترل پنل موجود در سایت کلیوگارد، به داشبورد جامع دست پیدا کنید.

زوم اپ KidsGuard Pro

به‌خاطر بسپارید که تمامی فرایند مانیتورینگ و نظارت از زمانی شروع می‌شود که این اپلیکیشن کامل روی گوشی نصب شده باشد. بعد از آن هر اتفاقی که در گوشی مقصد بیفتد، این اپلیکیشن می‌تواند دقیقا آن را نظارت و ارزیابی کند. این اپلیکیشن نظارت بر چه بخش‌هایی از گجت مقصد را برای کاربران فراهم می‌کند؟ برای دیدن خلاصه‌ای از قابلیت‌های نظارتی که دردسترس کاربران است، می‌توان به منو سمت چپ در پنل وب مراجعه کرد. برخی از این قابلیت‌های نظارتی عبارت‌اند از: فهرست مخاطبان، تصاویر ثبت‌شده روی گوشی، کی‌لاگر، محتویات تقویم، سابقه‌ی اجرای اپلیکیشن‌ها، ردیابی موقعیت مکانی، مشاهده‌ی ویدئوها، سابقه‌ی گشت‌وگذار در وب و پیام‌ها. 

قابلیت اصلی KidsGuard Pro نظارت بر شبکه‌های اجتماعی گوشی ‌هوشمندی است که مانیتور می‌شود

یکی از قابلیت‌های مهم KidsGuard Pro، نظارت بر شبکه‌‌های اجتماعی است. با استفاده از کیدزگارد می‌توانید تمامی اپلیکیشن‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی روی گوشی ‌هوشمند یا تبلت را به‌راحتی و بدون مشکل ردیابی کنید. این اپلیکیشن تصویر و اسکرین‌شات زنده‌ای از وضعیت شبکه‌ی اجتماعی مدنظر مثل واتساپ یا تلگرام را به‌اشتراک می‌گذارد. همچنین، می‌توانید آخرین پیام‌های ردوبدل‌شده در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه اطلاعات فرستنده را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنید.

دسترسی به فایل‌های گوشی یکی از گزینه‌هایی است که در اکثر اپلیکیشن‌های نظارت و مانیتورینگ وجود ندارد؛ اما در برنامه‌ی KidsGuard Pro این مشکل به‌راحتی برطرف می‌شود و می‌توانید تمام عکس‌ها و ویدئوهای ذخیره‌‌‌شده در فایل منیجر را مشاهده کنید. عکس‌ها و ویدئوها به‌صورت پوشه‌های ساخته‌شده به‌همراه اسم دقیقشان در داشبورد نشان داده می‌شوند.دسترسی به آخرین تماس‌ها و پیامک‌ها دریافتی و ارسالی یکی دیگر از ویژگی‌های درخورتوجه این اپلیکیشن است؛ البته این موضوع تنها به تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی روی سیم‌کارت خلاصه نمی‌شود و در شبکه‌های اجتماعی هم کاربردی است.

قابلیت ریموت کنترل مانیتورینگ و نظارت را به سطح جدیدی می‌برد. چند قابلیت خارق‌العاده در این بخش وجود دارد که KidsGuard Pro را کمی به شبیه‌ساز جاسوسی نزدیک‌تر می‌کند. این اپلیکیشن می‌تواند تماس‌های دریافتی روی گوشی مقصد را کامل و با صدای هر دو طرف ضبط کند. اگر این ویژگی کمی برایتان عجیب بود؛ پس بهتر است بدانید که ازطریق قابلیت ریموت کنترل، بدون اطلاع صاحب گوشی و حتی زمانی‌که فرد نظارت‌شونده در حال کار با گوشی هوشمند است، از صفحه گوشی او می‌توانید اسکرین‌شات بگیرید و از دوربین عکاسی او استفاده کنید و از مقابل او عکس بگیرید.

بخش Export یا خروجی‌گرفتن این امکان را به شما می‌دهد که تا هزار آیتم نهایی در هر بخش مثل پیام‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های دریافتی، تماس‌های دریافتی و عکس‌های دریافتی را روی فایلی CSV دریافت و آن را ذخیره کنید. ردیابی موقعیت مکانی گجت دیگر ویژگی است کیدزگارد پرو است.

با استفاده از این قابلیت و ازطریق حسگر GPS می‌توان مکان تقریبی گجت اندرویدی را ردیابی کرد که اپلیکیشن روی آن نصب شده است. در این بخش، حتی می‌توانید بدانید که گوشی به چه اینترنتی متصل و چه مدتی از آن استفاده کرده است. قابلیت Geofence هم از دیگر ویژگی‌های ردیابی با استفاده از موقعیت مکانی است.‌ به‌کمک این قابلیت، می‌توانید مرزی مجازی روی نقشه را مشخص کنید که درصورت خروج از این مرز، اپلیکیشن به شما اخطار می‌دهد.

زوم‌اپ KidsGuard Pro

افزون‌براین، بررسی تاریخچه‌ی مرورگر به‌عنوان قابلیتی پیشرفته‌ در این اپلیکیشن وجود دارد که به‌راحتی با آن می‌توانید آخرین جست‌وجوهای اینترنتی فرزندتان را نظارت کنید. به‌جز مرورگر،‌ ازطریق App Activities هم می‌توانید روی اپلیکیشن‌های بازشده در گوشی همراه مقصد به‌طورکلی نظارت کنید. در این بخش، مقدار اینترنت مصرفی اپلیکیشن‌ها، مدت زمان اجرا، تعداد دفعات سرزدن به اپلیکیشن‌ها و تاریخ اولین اجرای اپلیکیشن را نیز می‌توان مشاهده کرد.

کلیوگارد اپلیکیشن KidsGuard Pro را فقط برای سیستم‌عامل اندروید توسعه نداده و می‌توان درصورت استفاده از محصولات اپل، نسخه‌ی iOS اپلیکیشن KidsGuard Pro را استفاده کرد. البته ما در زومیت نسخه‌ی اندرویدی این سرویس را بررسی کردیم که اپلیکیشن آن در گوگل‌پلی استور وجود نداشت. به‌نظر می‌رسد کلیوگارد ترجیح داده این اپلیکیشن را به‌واسطه‌ی گستره‌ی دسترسی‌های موردنیاز که البته در هر زمینه کاربر اجازه‌اش را می‌دهد، پس از تهیه‌ی اشتراک به‌صورت مستقیم دراختیار کاربرانش قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات