ویز امکان انتقال مسیر حرکت را از کامپیوتر به گوشی فراهم کرد

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
کاربران نسخه‌ی اندروید و iOS ویز از این پس می‌توانند مسیر حرکت را در مرورگر وب دسکتاپ تعیین کنند و سپس آن را به نسخه‌ی موبایل بفرستند. گوگل مپس سال‌ها است قابلیتی مشابه دارد.
تبلیغات

اپلیکیشن مسیر‌یابی ویز (Waze) که تحت مالکیت گوگل قرار دارد از این پس به‌شما امکان می‌دهد مسیر حرکت را از رایانه به گوشی موبایل منتقل کنید. کارشناس رسانه‌ی ورج که به‌صورت خلاصه فرایند انتقال مسیر حرکت از رایانه به گوشی آیفون را آزمایش کرده می‌گوید این فرایند بسیار سرراست است.

بدین منظور باید ابتدا در گوشی خود وارد حساب کاربری ویز شوید و سپس همین کار را روی مرورگر وب رایانه نیز انجام دهید؛ به‌منظور وارد شدن به حساب در مرورگر دسکتاپ، باید یک کد QR را با دوربین گوشی اسکن کنید. سپس از مرورگر برای مسیریابی بهره بگیرید و مقصد را مشخص کنید. پس از انجام این مراحل، گزینه‌ای روی صفحه خواهید دید که شما را قادر می‌سازد مسیر تعیین‌شده را در اپلیکیشن ذخیره کنید. با کلیک روی گزینه‌ی موردبحث، در گوشی هوشمند اعلانی جدید ظاهر می‌شود. با ضربه‌زدن روی اعلان، فرایند انتقال مسیر حرکت به گوشی کامل می‌شود.

گوگل مپس سال‌ها است که قابلیتی مشابه دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد و اضافه‌شدن این قابلیت به ویز، خبر بسیار خوبی است. ویز می‌گوید کاربران نسخه‌ی اندروید و iOS اپلیکیشن به این قابلیت جدید دسترسی پیدا می‌کنند. ویز همچنین می‌گوید می‌توانید از این پس، مکان‌های ذخیره‌شده را در وب نیز مشاهده کنید. بدین ترتیب مجبور نیستید برای پیدا کردن مکان‌هایی نظیر خانه یا کافی‌شاپ موردعلاقه، به‌صورت دستی آدرس آن‌ها را تایپ کنید؛ البته تا زمانی‌که آن‌ها را روی اپلیکیشن موبایلی ویز ذخیره کرده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات