نصب بدون اطلاع یک اپلیکیشن در گوشی‌های وان پلاس با واکنش منفی کاربران این برند مواجه شد

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نصب خودسرانه‌ی اپلیکیشن وان‌پلاس بادز در گوشی‌های وان‌پلاس، کاربران این برند را خشمگین کرده است. پس از این اقدام شرکت، نظرات منفی زیادی از سوی کاربران در پلی استور منتشر شده است.
تبلیغات

وان‌پلاس پس از نصب اپلیکیشن وان‌پلاس بادز در گوشی‌های کاربرانش، انتقادات منفی زیادی دریافت کرد. روز گذشته، یکی از کاربران با نام سگیو اقدام خودسرانه‌ی شرکت یادشده را به رسانه‌ی Android Authority گزارش داد. او که از گوشی‌ وان‌پلاس ۶ استفاده می‌کند، متوجه شد که اپلیکیشن وان‌پلاس بادز خودبه‌خود روی موبایلش دانلود شده است. به جز سگیو، کاربران دیگری نیز متوجه نصب اپلیکیشن شده‌اند؛ در حالی‌که برخی از آن‌ها حتی از ایرباد بی‌سیم وان‌پلاس استفاده نمی‌کنند.

۳۱ تیر، وان‌پلاس در مراسمی از اولین هدفون تمام‌بی‌سیم‌اش موسوم به وان‌پلاس بادز رونمایی کرد و اپلیکیشنی که این شرکت در گوشی‌های کاربرانش نصب کرده، برای این ایربادها طراحی شده است. کاربران با استفاده از اپلیکیشن وان‌پلاس بادز می‌توانند تنظیمات مربوط به هدفون‌هایشان را انجام دهند و به‌روزرسانی‌های مربوطه را دریافت کنند. امکان ردیابی هدفون در صورت مفقودشدن ازطریق این اپلیکیشن وجود دارد. درحال‌حاضر، اپلیکیشن وان‌پلاس بادز فقط از گوشی‌های این برند پشتیبانی می‌کند.

اقدام اخیر وان‌پلاس کاربران این برند را خشمگین کرده و بسیاری از آن‌ها در گوگل‌پلی با دادن امتیاز یک‌ستاره و نظرات منفی از اجبار شرکت سازنده به نصب اپلیکیشن گلایه کرده‌اند. جالب اینجا است که در تعدادی از شکایت‌ها می‌خوانیم که امکان حذف اپلیکیشن نصب‌شده از موبایل وجود ندارد.

وان‌پلاس اولین شرکتی نیست که اپلیکیشن خود را بدون اطلاع کاربرانش نصب می‌کند. سال گذشته، گوگل پس از معرفی هدفون‌های پیکسل بادز، اپلیکیشن مربوط به آن را در گوشی‌های کاربران نصب کرد. بسیاری از کاربران پیکسل ۳ و پیکسل ۴ متوجه نصب اپلیکیشن شدند و به آن امتیاز یک‌ستاره دادند. درواقع، ابتدا اپلیکیشن استاب پیکسل بادز بدون اطلاع کاربران نصب شد و پس از عرضه در گوگل‌پلی، در گوشی‌های پیکسل با نرم‌افزار به‌روزرسانی‌شده دردسترس قرار گرفت.  

اخیرا، وان‌پلاس امکان پشتیبانی از اپلیکیشن وان‌پلاس بادز را برای یک‌سری از گوشی‌هایش از جمله وان‌پلاس ۷، وان‌پلاس ۷ تی، وان‌پلاس ۶ و وان‌پلاس ۶ تی فراهم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات