سرورهای زوم از دسترس خارج شدند

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران اپلیکیشن Zoom می‌گویند از ساعاتی پیش ملحق‌شدن به جلسات ویدئویی ناممکن شده است. زوم با تأیید این ادعاها می‌گوید تحقیق روی مشکل اخیر را آغاز کرده است.
تبلیغات

زوم (Zoom) اپلیکیشنی در حوزه‌ی ارتباطات تصویری است و به‌دنبال دنیاگیری ویروس کرونا به‌محبوبیتی مثال‌زدنی دست پیدا کرد؛ بااین‌حال، با مشکلات مواجه شده و ظاهرا سرورهای آن به‌صورت گسترده از دسترس خارج شده‌اند. کاربرانی در ایالات متحده‌ی آمریکا و بریتانیا در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند برای ملحق‌شدن به کنفرانس‌های ویدئویی زوم با مشکل مواجه هستند. تا ساعت ۱۹:۳۰ امشب به‌وقت تهران، طبق جدیدترین بیانیه‌ی زوم، این شرکت در حال اعمال بهبودهایی در پلتفرم است تا مشکل را رفع کند؛ بااین‌حال، شماری از کاربران ممکن است هنوزهم با مشکل مواجه باشند.

بررسی‌های مؤسسه‌ی DownDetector نشان می‌دهد از دسترس خارج‌شدن زوم در آمریکای‌شمالی و اروپا از ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز به‌وقت تهران آغاز شده است. صفحه‌ی رسمی پشتیبانی زوم اعلام می‌کند ایجاد وبینار و جلسه‌ی ویدئویی در قالب این پلتفرم با مشکل مواجه است. بخش چت و تماس صوتی و دیگر سرویس‌ها ظاهر بدون مشکل کار می‌کنند؛ باوجوداین‌، تا زمانی‌که نتوانید از قابلیت اصلی زوم یعنی برقراری تماس ویدئویی استفاده کنید، درست ‌کارکردن دیگر بخش‌ها اهمیت خاصی ندارد. 

از دسترس خارج‌شدن سرورهای سرویس بزرگی همچون زوم اصلا اتفاق خوشایندی نیست. زوم کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و هرگونه مشکل در پلتفرم می‌تواند کاربران را آزرده‌خاطر کند و آن‌ها را به‌سمت دیگر سرویس‌ها سوق دهد. در اوایل دنیاگیری ویروس کرونا، افراد زیادی در خانه قرنطینه شدند و نیاز به پتلفرمی برای ارتباط تصویری حس می‌شد. در آن دوران، توجه ویژه‌ای به زوم شد. سادگی برقراری تماس ویدئویی با زوم آن را به‌سرعت محبوب کرد. جست‌و‌جویی ساده در توییتر نشان می‌دهد بسیاری از کاربران گفته‌اند به‌دلیل مشکل جدید زوم نتوانسته‌اند به کلاس درسی یا جلسه‌شان برسند. 

حساب کاربری رسمی زوم در توییتر می‌گوید این شرکت گزارش‌هایی درباره‌ی مشکل ملحق‌شدن به جلسات ویدئویی و وبینارهای تشکیل‌شده ازطریق زوم دریافت کرده است. زوم از آغاز تحقیقات روی مشکل جدید خبر می‌دهد و می‌گوید به‌زودی جزئیات بیشتری در این زمینه دردسترس قرار خواهد داد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟ تاکنون از زوم استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات