اینستاگرام از راه‌اندازی بخش جدیدی با عنوان «پست های پیشنهادی» خبر داد

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام به‌تازگی بخش جدیدی به‌نام «پست‌های پیشنهادی» راه‌اندازی کرده است. بنابراین از این‌ پس، در انتهای فید اصلی، پست‌های متعلق‌به افرادی که آن‌ها را دنبال نکرده‌اید، برای شما به‌نمایش درخواهند آمد.
تبلیغات

رسانه‌ی ورج در گزارشی می‌نویسد اینستاگرام امروز قابلیت‌های فید اصلی پلتفرم خود را گسترش داده است تا پست‌هایی که متعلق‌به فالوورهای‌تان نیست نیز در فید به‌نمایش دربیاید؛ اینستاگرام از این بخش جدید با نام «پست‌های پیشنهادی» یاد می‌کند. همین‌که به بخش پایانی فید اصلی اینستاگرام برسید، پست‌های پیشنهادی برای‌تان به‌نمایش درمی‌آیند تا بتوانید همچنان به اسکرول کردن به‌سمت پایین و مشاهده‌ی پست‌های مختلف - حتی آن‌هایی که متعلق‌به فالوورها نیستند - ادامه دهید. تا پیش از راه‌اندازی قابلیت جدید، فید اصلی اینستاگرام صرفا شامل پست‌های موردعلاقه‌ی کاربر و همچنین پست‌های مربوط به فالورها بود. 

معمولا با رسیدن به انتهای فید اصلی، اینستاگرام پیغامی روی صفحه برای کاربر ظاهر می‌کند. نمایش پیغام موردبحث روی صفحه بدین معنی است که شما تمامی پست‌های فالور‌های‌تان را در دو روز اخیر مشاهده کرده‌اید و پست جدید دیگری برای مشاهده وجود ندارد. حتی با وجود به‌روزرسانی جدید نیز همین پیغام به‌نمایش درمی‌آید، اما کاربر می‌تواند پس از دیدن پیغام نیز به اسکرول به‌سمت پایین ادامه دهد تا پست‌های پیشنهادی را مشاهده کند. همچنین در این صفحه گزینه‌ای برای مشاهده‌ی دوباره‌ی پست‌های قدیمی ارائه می‌شود. 

محتواهای پست‌های پیشنهادی اینستاگرام با محتواهای بخش Explore متفاوت هستند

پست‌های پیشنهادی فید اصلی با پست‌هایی که در بخش Explore به‌نمایش درمی‌آیند متفاوت هستند. این پست‌ها قرار است با محتواهایی که کاربر آن‌ها را فالو و لایک می‌کند مرتبط باشند، این درحالی است که Explore تلاش می‌کند محتواهای کلی‌تر را نیز برای کاربر به‌نمایش دربیاورد.

جولیان گاتمن، مدیر محصول بخش Home اینستاگرام، می‌گوید به‌طور معمول در فید اصلی اینستاگرامش پست‌های مربوط به فضا را مشاهده و با آن‌ها تعامل برقرار می‌کند. بدین ترتیب در فید اصلی او، پست پیشنهادی می‌تواند مربوط به عکسی از فضا باشد که توسط یکی از حساب‌های فالونشده منتشر شده است؛ ازطرفی بخش Explore اینستاگرام گاتمن ممکن است شامل پست‌هایی باشد که به‌طور عمومی‌تر علم فیزیک را شامل می‌شود. 

خبرنگار ورج از گاتمن پرسید که کاربران اینستاگرام هر چند وقت یک‌بار به‌صورت روزانه به بخش نهایی فید می‌رسند، بااین‌حال گاتمن ترجیح داد به این سؤال پاسخ ندهد. براساس گفته‌های گاتمن، در بخش پست‌های پیشنهادی شاهد تبلیغات نیز خواهیم بود؛ به‌علاوه صرفا تصاویری که روی فید اصلی آپلود شده باشند، در بخش پست‌های پیشنهادی به‌نمایش درمی‌آیند و این یعنی فعلا خبری از محتوای IGTV یا Reels نخواهد بود.

حرکت جدید اینستاگرام تا حد زیادی با برخی سیاست‌های پیشین هم‌خوانی ندارد. سال‌ها پیش هنگامی که پیغام رسیدن به انتهای فید اصلی برای کاربران به‌نمایش درمی‌آمد، کوین سیستروم، مدیر‌عامل پیشین و بنیان‌گذار اینستاگرام، گفته بود این تصمیم برای حفظ سلامت روان کاربران گرفته شده است. سیستروم در آن روزها گفت اینستاگرام کار روی ابزارهای جدیدی را آغاز کرده است تا کاربر ازطریق آن‌ها بتواند بفهمد در طول روز چند ساعت را در اینستاگرام می‌گذارند. سیستروم همچنین گفته بود تک‌تک لحظاتی که کاربران در اینستاگرام می‌گذرانند باید مثبت باشد.

این درحالی است که بخش «پست‌های پیشنهادی» با هدف نگه‌داشتن کاربران در محیط اینستاگرام برای مدت‌زمانی طولانی‌تر راه‌اندازی شده است. البته گاتمن در سخنانش می‌گوید هدف اینستاگرام این نیست که کاربران را ازطریق «پست‌های پیشنهادی» برای مدت‌زمانی بسیار طولانی در شبکه‌ی اجتماعی نگه دارد. 

گاتمن می‌گوید کاربران به فید اصلی به‌عنوان بخشی برای دنبال کردن محتواهای موردعلاقه‌ی خود نگاه می‌کنند و به‌همین دلیل اینستاگرام تلاش کرده ازطریق توانایی‌های فناوری یادگیری ماشین، پست‌های مرتبط‌تر و بهتری را برای کاربران به‌نمایش دربیاورد. گاتمن اضافه می‌کند که اینستاگرام می‌خواهد ازطریق بخش «پست‌های پیشنهادی»، محتواهای مرتبط بیشتری را نشان دهد تا درنهایت کاربران سود ببرند. گاتمن انگیزه‌ی اصلی خود و تیمش را دسترسی ساده‌تر کاربران به محتواهای موردعلاقه‌شان عنوان می‌کند.

بخش «پست‌های پیشنهادی» اینستاگرام یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که ظاهرا این شبکه‌ی اجتماعی برای راه‌اندازی‌اش از تیک‌تاک الهام گرفته؛ تیک‌تاک فید بی‌انتهایی از محتوا دارد و کاربران ساعت‌ها در آن وقت می‌گذرانند؛ تحلیلگران می‌گویند این ویژگی تیک‌تاک به موفقیت زیاد آن کمک شایانی کرده است.

اینستاگرام همچنین به‌تازگی میزبان قابلیت Reels شده است که امکان تولید ویدئوهای کوتاه را فراهم می‌کند و از این حیث با ماهیت تیک‌تاک شباهت زیادی دارد. اینستاگرام قطعا با گسترش‌دادن فید می‌تواند میزان درآمدهای خود را نیز بالاتر ببرد. بخش «پست‌های پیشنهادی» همچون قراردادی برد-برد است، حتی اگر باعث شود کاربران بیش از هر زمان دیگری وقت‌شان را پای اینستاگرام بگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات