گوگل وب‌سایت‌هایی با زمان بارگذاری بسیار کم را مشخص می‌کند

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در نظر دارد در نسخه‌ی اندروید مرورگر کروم، برچسبی به وب‌سایت‌هایی اختصاص دهد که زمان بارگذاری بسیار کمی دارند.
تبلیغات

طبیعتا برای کاربرانی که زمان بسیاری برای وب‌گردی سپری می‌کنند، سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها اهمیت فراوانی دارد. با اینکه ممکن است کاربر از سرعت اینترنت بسیار مناسبی برخوردار باشد، مسائل فنی، سروری نامناسب با مشکلات مختلف و... به‌کُندی بارگذاری وب‌سایت ختم شود و درنتیجه، تجربه‌ی کاربری بسیار بدی دراختیار کاربر قرار دهد. گوگل نیز در این زمینه اقدام جالبی انجام داده و وب‌سایت‌هایی با سرعت بارگذاری سریع را برچسب‌گذاری می‌کند. درواقع، این ویژگی دراختیار کاربران مرورگر کروم در دستگاه‌های مبتنی‌بر اندروید قرار می‌گیرد و وب‌سایت‌هایی نیز با سرعت بارگذاری سریع با نام صفحه سریع (Fast Page) علامت‌گذاری می‌شوند.

در بیانیه‌ای که گوگل روز دوشنبه منتشر کرده است، معیار اندازه‌گیری برای دریافت برچسب Fast Page سیگنال‌هایی است که از معیارهای هسته‌ی وب‌ویتال‌ها به‌دست می‌آید که درواقع، بررسی عواملی ازجمله زمان بارگذاری صفحات، پاسخ‌گوبودن و پایداری محتوا در زمان بارگذاری را شامل می‌شود.

در نگاه اول، شاید مفهوم برخورداری از برچسب Fast Page تنها اعلان کیفیت بارگذاری وب‌سایت به کاربر باشد؛ اما نکته‌ای بسیار مهم برای دارندگان وب‌سایت وجود دارد. احتمال دارد برخورداری از برچسب Fast Page در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها هنگام جست‌وجو در موتور جست‌وجوگر گوگل تأثیر بسزایی بگذارد.

درحقیقت، وب‌سایتی با زمان بارگذاری بسیار سریع ممکن است درمقایسه‌با سایت‌های دیگر در نتایج جست‌وجوی کاربران در گوگل جایگاه بهتری به‌دست آورد. اگر وب‌سایتی بتواند استانداردهای گوگل را با موفقیت پشت‌سر بگذارد، برچسبی مانند نمونه‌ی نمایش‌داده‌شده در تصویر به‌دست خواهد آورد:

برچسب Fast Page در کروم 85 گوگل

درحال‌حاضر، بسیاری از وب‌سایت‌ها ورودی کاربران خود را ازطریق موتور جست‌وجوگر گوگل به‌دست می‌آورند و طبیعتا اقدام گوگل دارندگان وب‌سایت‌ها را وادار خواهد کرد که به فکر ارائه‌ی خدمات بهتر و ارتقای سطح کیفیتی وب‌سایت خود بیفتند. چنین امری درنتیجه به‌نفع کاربران خواهد بود و تجربه‌ی کاربری بهتری در زمان وب‌گردی به‌دست خواهند آورد.

افزون‌براین، گوگل اعلام کرده است که ابزاری برای کمک به دارندگان وب‌سایت در نظر گرفته است که به آن‌ها در افزایش کیفیت وب‌سایتشان کمک می‌کند. برای دسترسی به ابزارها ازطریق این لینک اقدام کنید.

انتظار می‌رود برچسب Fast Page همراه‌با کروم ۸۵ ارائه شود؛ اما اگر می‌خواهید زودتر از زمان رسمی به چنین ویژگی دست بیابید، گوگل آموزش فعال‌سازی آن را ازطریق این لینک دراختیارتان قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات