اوراکل نیز خواهان خرید تیک تاک شد

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اوراکل در نظر دارد تجارت تیک تاک در ایالات متحده، نیوزلند، استرالیا و کانادا را بخرد.
تبلیغات

چندی پیش، گفته شد که دو شرکت اپل و مایکروسافت خواهان خرید تجارت تیک‌تاک در ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر هستند؛ اما کوپرتینویی‌ها این موضوع را رد کردند و مشخص شد تنها مشتری اصلی خرید تیک‌تاک، ردموندی‌ها هستند.

پس از چندی نیز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، اعلام کرد خرید تجارت جهانی اپلیکیشن تیک‌تاک اقدامی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد و درواقع، چراغ سبزی به مایکروسافت برای خرید کامل تیک‌تاک داد. ردموندی‌ها نیز اعلام کردند آماده‌اند تیک‌تاک را کاملا بخرند.

بایت‌دنس، شرکت مالک اپلیکیشن تیک‌تاک، درباره‌ی اتفاقات رخ‌داده واکنشی نشان نداده و تنها گفته است روند مسدودشدن اپلیکیشن تیک‌تاک در ایالات متحده را پیگیری خواهد کرد و از وقوع آن مانع خواهد شد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت رقیب جدیدی برای خرید اپلیکیشن تیک‌تاک به‌دست آورده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد اوراکل، یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی، به خرید تجارت تیک‌تاک در ایالات متحده، نیوزلند، استرالیا و کانادا علاقه‌مند است. گویا لری الیسون، مدیرعامل و یکی از مؤسسان شرکت اوراکل، شخصا پیگیر اتفاقات خرید تیک‌تاک است و حتی گفته می‌شود که با سران شرکت بایت‌دنس وارد گفت‌وگو شده است.

روز جمعه، دونالد ترامپ اعلام کرد بایت‌دنس ۹۰ روز فرصت دارد تا تجارت اپلیکیشن تیک‌تاک در ایالات متحده را بفروشد. حال مشخص شده است که درکنار مایکروسافت، شرکت اوراکل با مدیریت الیسون نیز خواستار خرید کسب‌وکار تیک‌تاک است.

آنچه درباره‌ی فروش اپلیکیشن تیک‌تاک اهمیت دارد، قیمت نامشخص و پیچیدگی واگذاری آن به خریدار ازنظر مسائل فنی محسوب می‌شود. حتی اگر مسائل فنی را در نظر نگیریم، تیک‌تاک توانست در سال ۲۰۱۸ به باارزش‌ترین استارتاپ تبدیل شود. باید دید مسئولان بایت‌دنس چه برنامه‌ای برای آینده‌ی اپلیکیشن محبوب خود در نظر گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات