امکان حذف PWA گوگل کروم در تنظیمات ویندوز 10 فراهم می‌شود

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت از مدتی پیش کار روی قابلیت جدیدی را آغاز کرده که به‌لطف آن می‌توان در آینده‌ای نزدیک، وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده‌ی مرورگر کروم را ازطریق منوی تنظیمات ویندوز ۱۰ حذف کرد.
تبلیغات

مهندسان مایکروسافت، پیش‌تر در همکاری نزدیک با گوگل توانسته‌اند کاری کنند که وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده (PWA) مرورگر گوگل کروم روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بهتر اجرا شوند. در راستای همین همکاری‌ها، گوگل قابلیتی را که مرورگر اج مبتنی‌بر کرومیوم مدتی پیش به آن مجهز شده است به کروم ۸۶ می‌آورد. به‌لطف این قابلیت جدید، کاربر می‌تواند وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده‌ی مرورگر گوگل کروم را با مراجعه به منوی تنظیمات ویندوز ۱۰، حذف کند تا خود اپلیکیشن از مرورگر هم برداشته شود.

یکی از مهندسان مایکروسافت،‌ ویدئوی زیر را منتشر کرده است تا توضیحاتی بیشتر ارائه دهد:

آن‌طور که مایکروسافت می‌گوید، قابلیت موردبحث از مدتی پیش در دست توسعه قرار دارد و در برخی جاها از آن استفاده می‌شود، اما نسخه‌ی کرومیومِ قابلیت موردبحث رها شده بود. این نسخه اکنون احیا و در گوگل کروم ۸۶ ادغام شده است. این یعنی طی ماه‌های آینده با انتشار نسخه‌ی نهایی کروم ۸۶، امکان حذف وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده‌ی مرورگر ازطریق منوی تنظیمات ویندوز ۱۰، به‌صورت عمومی فراهم خواهد شد.

مایکروسافت از مدت‌ها پیش، کار روی راهکاری جدید را که از آن با نام «مدلِ اپلیکیشنِ میزبانی‌شده» یاد می‌کند آغاز کرده است. به‌لطف این راهکار جدید، روش‌های متنوع‌تری برای نصب و اجرای اپلیکیشن‌ها روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ فراهم می‌شود. به‌نظر می‌رسد فرآیند کار روی این پروژه‌ی جدید در حال حاضر به‌خوبی دنبال می‌شود و نتایج مثبتی هم به‌ارمغان آورده شده است.

یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی که به‌لطف پروژه‌ی یادشده‌ی مایکروسافت امکان استفاده از آن فراهم شده، به اپلیکیشن Your Phone مربوط می‌شود. به‌روزرسانی جدید این اپلیکیشن که به‌زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد، امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی گوشی‌های سامسونگ را روی ویندوز ۱۰ فراهم می‌کند (آموزش انجام این کار را در این مقاله‌ی زومیت بخوانید).

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات