اپل بیش از ۳۰ هزار اپلیکیشن را از اپ‌استور چین حذف کرد

یک‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌دلیل الزامات رگولاتوری دولت چین برای اپلیکیشن‌های پولی شرکت‌های خارجی، اپل بیش از ۳۰ هزار اپلیکیشن اپ‌استور را در این کشور حذف کرد
تبلیغات

براساس اطلاعات مؤسسه‌ی تحقیقاتی کیمای، اپل بیش از ۳۰ هزار اپلیکیشن اپ‌استور را در چین حذف کرده است که ۹۰ درصد آن‌ها را بازی‌ها تشکیل می‌دادند. روز گذشته، حذف این اپلیکیشن‌ها انجام شد و ساعت ۴:۱۵ صبح به وقت محلی، بیش از دوهزار اپلیکیشن و بین ساعت ۳ تا ۵ صبح بیشتر اپلیکیشن‌ها حذف شدند. هشتم ژوئیه، اپل درباره‌ی حذف اپلیکیشن‌های اپ‌استور با اشاره به الزامات قانونی قانون‌گذاران چین برای پرداخت، به توسعه‌دهندگان هشدار داده بود.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی کیمای به ایمیل ارسال‌شده از اپل اشاره می‌کند و می‌گوید:

هشتم ژوئیه، اپل درباره‌ی این اقدام اخیرش به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بازی هشدار داده‌ بود اگر تا آخر ماه الزامات قانونی پرداخت‌ها را رعایت نکنند، اپلیکیشن‌ها را حذف خواهد کرد.

درنتیجه‌ی بی‌توجهی توسعه‌دهندگان به این هشدار، اپل به‌تدریج شروع به حذف اپلیکیشن‌ها کرده بود و اول و دوم ژوئیه، بیش از سه‌هزار اپلیکیشن بازی را از اپ‌استور چین حذف کرد. این نشان می‌دهد غول فناوری آمریکایی سعی می‌کند طبق قوانین سرسخت دولت چین برای صنعت بازی رفتار کند. توسعه‌دهندگان براساس این قوانین باید تأییدیه قانون‌گذاران چینی را دریافت کنند. در این قوانین آمده‌ است:  

شرکت‌های خارجی اجازه‌ ندارند مستقیما درخواست مجوز کنند. آن‌ها برای عرضه‌ی قانونی اپلیکیشن‌های پولی‌شان در چین باید با شرکت‌های محلی همکاری کنند. تأییدیه‌ی کسب‌وکار این شرکت‌ها ممکن است چند ماه طول بکشد.

درواقع، چین حدود ۱،۵۰۰ مجوز بازی را در سال تأیید می‌کند و زمان‌بربودن تأییدیه‌ی اپلیکیشن‌ها به این موضوع برمی‌گردد. با وجود حذف اخیر اپلیکیشن‌ها، بیش از ۱۷۹ هزار بازی برای دارندگان آیفون و آیپد در چین دردسترس است که از بین آن‌ها، ۱۶۰ هزار بازی رایگان هستند و مشمول الزامات رگولاتوری برای پرداخت نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات