موزیلا فایرفاکس 79 منتشر شد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
فایرفاکس ۷۹ به‌روزرسانی جدید مرورگر وب محبوب موزیلا است که قابلیت‌های جدید چندانی اضافه نمی‌کند و بیشتر برای رفع باگ‌ها و بهبود ثبات مرورگر دردسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

موزیلا روز گذشته از انتشار نسخه‌ی ۷۹ مرورگر فایرفاکس (Mozilla Firefox) خبر داد. این نسخه از فایرفاکس فعلا ازطریق کانال Release دردسترس کاربران قرار گرفته است. در به‌روزرسانی جدید فایرفاکس، قابلیت WebRender برای کاربران ویندوزی بیشتری منتشر شده است که از پردازنده‌های گرافیکی اینتل و AMD استفاده می‌کنند. WebRender باعث بهبود عملکرد گرافیکی مرورگر فایرفاکس روی رایانه‌های شخصی می‌شود و اضافه‌شدن پشتیبانی از آن به پردازنده‌‌های گرافیکی بیشتر، خبر خوشحال‌کننده‌ای است. به‌علاوه در نسخه‌ی ۷۹ فایرفاکس، کاربران ساکن آلمان در صفحه‌ی New Tab پیشنهاد‌های Pocket بیشتری خواهند دید. 

موزیلا در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود می‌گوید نسخه‌ی ۷۹ فایرفاکس برخی از باگ‌های امنیتی این مرورگر وب را برطرف می‌کند. تعدادی از کاربران اعلام کرده بودند هنگام استفاده از قابلیت Screen Reader، مرورگر فایرفاکس کرش می‌کند (به‌خصوص در ابزار JAWS) که ظاهرا این مشکل نیز در به‌روزرسانی جدید برطرف شده است. مجموعه‌ابزار فایرفاکس برای توسعه‌دهندگان (Firefox Developer Tools) در به‌روزرسانی جدید بهبودهایی محسوس به‌خود دیده‌ است. به‌لطف این به‌روزرسانی، کاربران قابلیت Screen Reader به ویژگی‌های بیشتری دسترسی پیدا خواهند کرد که قبلا دردسترس نبودند. برای کسب جزئیات بیشتر درباره‌ی به‌روزرسانی جدید فایرفاکس، می‌توانید به وب‌سایت موزیلا مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات