Akai نرم افزار رایگان MPC Beats را برای ساخت موسیقی معرفی کرد

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت آکای به‌تازگی نرم‌افزاری رایگان با نام MPC Beats معرفی کرده است که تولید موسیقی را برای کاربران تازه‌کار امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

اگر به‌دنبال نرم‌افزاری رایگان برای ساخت موسیقی می‌گردید، Akai احتمالا نخستین نامی نیست که به ذهن شما خطور می‌کند و گزینه‌های محبوب‌تری در بازار پیدا می‌شوند، با این‌حال Akai به‌تازگی نرم‌افزاری جدید معرفی کرده است که پتانسیل زیادی برای دیده‌شدن دارد. نرم‌افزاری که Akai معرفی کرده در دسته‌ی محیط‌های کاری صوتی دیجیتالی (DAW) قرار می‌گیرد و از آن با نام MPC Beats یاد می‌شود. 

Akai شرکت تازه‌تأسیسی نیست و از سال‌ها پیش در بازار فعالیت می‌کند. این شرکت بیشتر به‌خاطر تولید محصولات سری MPC شناخته می‌شود. سری MPC شامل تنوع بالایی از میدی کنترلرها است که مزیت‌هایی متنوع برای تولید موسیقی ارائه می‌دهند. آکای در زمینه‌ی نرم‌افزار نیز شرکتی فعال است. میدی کنترلرهای رده‌بالای سری MPC به‌صورت پیش‌فرض دارای محیط کار صوتی دیجیتالی بسیار پیشرفته‌ای هستند که به‌دفعات توسط فعالان صنعت موسیقی مورداستقبال قرار گرفته است. این شرکت همچنین نرم‌افزاری مجزا برای دسکتاپ ارائه می‌دهد که شباهت‌های زیادی به FL Studio و Logic Pro دارد و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید. 

MPC Beats بر اساس تجربیاتی که آکای از نرم‌افزار پولی دسکتاپ خود کسب کرده توسعه داده شده و شباهت‌های زیادی بین این دو به‌چشم می‌خورد. در نرم‌افزار جدید آکای برخی مشکلات پیشین رفع شده‌اند. قابلیت‌هایی که نسخه‌ی رایگان ارائه می‌دهد کمتر از نسخه‌ی پولی است، اما به‌طور کلی با در نظر گرفتن این حقیقت که با نرم‌افزاری رایگان طرف هستیم، عملکرد آن را می‌توانیم بسیار خوب برشمریم.

حتی در نسخه‌ی رایگان نیز همچنان می‌توانید به سه سینث‌سایزر مجازی آکای یعنی Bassline و Tubesynth و Electric به‌همراه ۸۰ پلاگین ویژه برای افزودن جلوه‌ی صوتی به موسیقی، دسترسی داشته باشید. افزون بر این موارد، نرم‌افزار جدید آکای میزبان دو گیگابایت نمونه‌صدا است تا بتوانید با آن‌ها کار خود را شروع کنید و کم‌کم حرفه‌ای شوید. بدیهی است که می‌توانید از نمونه‌صداهای خودتان نیز بهره بگیرید.

البته در MPC Beats به پلاگین‌های اختصاصی خود آکای محدود نیستید و در این زمینه دست‌تان باز است. بر اساس اطلاعات رسمی، MPC Beats از پلاگین‌های VST (فناوری‌های استودیویی مجازی) متفرقه هم پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه در بسیاری از محیط‌های کاری صوتی دیجیتالی فعلی، می‌توان خود MPC Beats را به‌عنوان پلاگین اجرا کرد؛ یعنی عملکردی مشابه‌با آنچه پیش‌تر در Maschine شرکت Native Instruments دیده‌ایم.

همانطور که می‌شد انتظار داشت، آکای تلاش کرده است نرم‌افزار MPC Beats را تا حد زیادی با محصولات سخت‌افزاری خود یکپارچه کند تا امکان بهره‌گیری از تمامی پتانسیل آن فراهم شود. این یعنی اگر دستگاهی نظیر MPK Mini Play دارید می‌توانید در زمانی بسیار سریع ازطریق پدهای این دستگاه، به استفاده از نرم‌افزار جدید مشغول شوید. این قابلیت صرفا به محصولات سخت‌افزاری آکای محدود نیست و کنترلرهای محبوب متعلق‌به برندهای بزرگی نظیر Novation و Native Instruments و Korg و موارد دیگر نیز تحت پشتیبانی قابلیت موردبحث قرار دارند.

البته برخی محدودیت‌ها در این میان وجود دارند که به‌طور عمده به شمار موسیقی‌هایی که می‌توانید داشته باشید مربوط می‌شوند. MPC Beats در آنِ واحد، هشت قطعه ازطریق رابط MIDI (رابط دیجیتالی سازهای موسیقی) و تنها دو قطعه‌ی صوتی ارائه می‌دهد. برای کسانی که به‌صورت تقریبا عادی مشغول تولید موسیقی هستند،‌ قابلیت‌هایی که MPC Beats ارائه می‌دهد بسیار کافی است. با این‌حال طولی نخواهد کشید که به قطعه‌های صوتی بیشتری برای ساخت اثر نهایی نیاز پیدا خواهید کرد. با همه‌ی این‌ها فراموش نکنید با نرم‌افزاری رایگان طرف هستیم. بنابراین باید انتظارات خود را در حد معقول نگه داریم.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد نرم‌افزار MPC Beats دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات