قابلیت کاهش مصرف داده برای دانلود در کروم 86 فعال می‌شود

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
گوگل با هدف کاهش مصرف اینترنت، ویژگی تعویق دانلود را در نسخه‌ی ۸۶ کروم ارائه می‌دهد.
تبلیغات

اخیرا گوگل بر کاهش مصرف داده در مرورگرش در سیستم‌عامل اندروید متمرکز شده است. این شرکت با افزایش قابلیت‌های LiteMode، امکان انتخاب نسخه‌های کم‌حجم‌تر برای دریافت ویدئو و صفحه‌های وب را دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد. درواقع گوگل با ارائه‌ی قابلیت LiteVideo، این امکان را فراهم کرده است تا رزولوشن کمتری از ویدئوهای با رزولوشن درخورتوجه اجرا شود و مصرف اینترنت کاهش یابد.

علاوه‌بر قابلیت‌ گفته‌شده، گوگل در تازه‌ترین اقدامش قصد دارد با ایجاد قابلیت تعویق دانلود، مصرف اینترنت را کاهش دهد. با فعال‌شدن ویژگی Enable download later در نسخه‌ی ۸۶ کروم، کاربران می‌توانند دانلود‌هایشان را تا زمان دسترسی به وای‌فای یا حتی ساعت و روز دیگر به‌تعویق اندازند.   

زمانی‌که کاربر فایلی را دانلود می‌کند، سه گزینه‌ی «الان» و «پس‌ از دسترسی به وای‌فای» و «بعدا» برای او ظاهر می‌شود و می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. پس از اتمام دانلود فایل، اعلانیه‌ای برای او ارسال می‌شود. تأخیر دانلود به‌ویژه برای کسانی کاربرد زیادی دارد ‌که فقط از گوشی‌ هوشمند اندروید استفاده می‌کنند. علاوه‌براین، گوگل ویژگی‌های جدیدی مانند مرتب‌کردن و جست‌وجوی دانلودها را برای مدیریت آسان‌تر به مدیریت دانلود اندروید اضافه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات