اپلیکیشن مترجم اپل با پشتیبانی از ۱۱ زبان معرفی شد

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن مترجم اپل که در نمایشگاه WWDC 2020 رونمایی شد، حتی هنگام آفلاین‌بودن نیز کاربردی است و از ۱۱ زبان مختلف نیز پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

مسئولان اپل حین رونمایی ویژگی‌های مختلف سیستم‌عامل جدید اپل، اپلیکیشنی به‌نام Translate یا مترجم رونمایی کردند که ویژگی‌های جالبی به‌همراه دارد. به‌لطف تکنولوژی، میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا می‌توانند از محتواهای متنی به زبان‌های مختلف با استفاده از اپلیکیشن‌های مترجم استفاده کنند.

اپل نیز با معرفی اپلیکیشن مترجم (Translate App) وارد این حوزه شده است. اپلیکیشن مترجم اپل ویژگی‌های جالبی دارد و برای سیستم‌عامل iOS و iPadOS در نظر گرفته شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن جدید اپل حتی در حالت آفلاین نیز متون را به ۱۱ زبان مختلف ترجمه کنند.

به‌لطف اپلیکیشن مترجم اپل می‌توان متون کوتاه را ترجمه کرد؛ اما این اپلیکیشن برای ترجمه‌ی متون طولانی در نظر گرفته نشده و محدودیت‌هایی دارد. با‌این‌حال، امکان استفاده از اپلیکیشن جدید اپل برای ترجمه گفت‌وگو از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن محسوب می‌شود.

در Translate می‌توانید فایل صوتی را ضبط کنید و ترجمه‌ی آن را به‌دست آورید. در ابتدا، قرار است اپلیکیشن جدید اپل از زبان‌های انگلیسی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، ژاپنی، عربی، کره‌ای، پرتغالی و روسی پشتیبانی کند؛ ولی انتظار می‌رود به‌مرورزمان زبان‌های بیشتری به آن اضافه شود. همچنین، این اپلیکیشن از حالت Landscape نیز پشتیبانی می‌کند تا کار با برنامه ساده‌تر شود.

اپلیکیشن مترجم اپل / Apple Translate App

امکان استفاده از اپلیکیشن جدید اپل در حالت آفلاین می‌تواند یکی از مزایای بزرگ آن درمقایسه‌با اپلیکیشن‌های مشابه باشد. Translate به اتصال دائمی به اینترنت نیازی ندارد و کاربر می‌تواند حتی در مناطقی که آنتن‌دهی پوشش بسیار ضعیفی دارد، از اپلیکیشن Translate اپل استفاده کند. متأسفانه هنوز زمان عرضه‌ی اپلیکیشن جدید اپل مشخص نشده است؛ بااین‌حال، انتظار می‌رود همراه با اپلیکیشن iOS 14 دراختیار کاربران قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات