قابلیت جدید اپلیکیشن Djay امکان جداسازی خودکار صدای خواننده را از موسیقی فراهم می‌کند

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن Djay قابلیتی جدید دریافت کرد که امکان جداسازی صدای خواننده از موسیقی و میکس مجزای آن‌ها را به کاربر ارائه می‌کند.
تبلیغات

شرکت Algoriddim یک قابلیت حرفه‌ای جذاب را به اپلیکیشن Djay مخصوص iOS اضافه کرد. اسلایدرهای جدید که در رابط کاربری اپلیکیشن ارائه می‌شوند، به کاربر امکان می‌دهند تا بخش‌های مدنظر از هر فایل صوتی درحال پخش را ویرایش کند. به‌عنوان مثال می‌توان صدای بخش‌های موسیقی یا صدای خواننده را به‌صورت مجزا ویرایش کرد. شرکت سازنده می‌گوید قابلیت جدید به‌خوبی با تمامی فرمت‌ها و ژانرهای موسیقی هماهنگ می‌شود. البته طبق گفته‌ی مدیرعامل، در ویرایش موسیقی هوی متال هنوز کمبودهایی دیده می‌شود.

درحال‌حاضر راهکارهای متعددی دراختیار ویرایشگرهای صنعت موسیقی قرار دارد تا بخش‌های گوناگون یک موسیقی را از هم جدا کنند. البته بسیاری از راهکارها و ابزارها آن‌چنان قابل اعتماد و پایدار نیستند. بهترین راه همان است که هر بخش از موسیقی به‌صورت جریان جداگانه به DJ ارائه شود تا هر بخش را به‌صورت کامل تحت کنترل داشته باشد.

اگر فایل‌های مجزا از بخش‌های گوناگون موسیقی دراختیار کاربر نباشد، می‌توان از ابزارهایی همچون اپلیکیشن Djay استفاده کرد که ظاهرا عملکرد قابل‌قبولی در نسخه‌ی جدید دارد. استفاده از فیلترهای سنتی درکنار فناوری هوش مصنوعی به Djay امکان می‌دهد تا فایل‌ها را با دقت بالایی از هم مجزا کند. مشکل اصلی در توسعه‌ی قابلیت جدید اپلیکیشن این بود که در ژانرهای متفاوت موسیقی، فرکانس‌های هر بخش با هم تفاوت دارد. ازطرفی با آموزش دادن بخش هوش مصنوعی و پیاده‌سازی فیلتر جدید مبتنی بر یادگیری، ابزاری به‌نام NeuralMix توسعه یافت. این ابزار در اپلیکیشن Djay پیاده‌سازی شد تا با بازدهی بهتری بخش‌های گوناگون موسیقی را از هم جدا کند.

شرکت Algoriddim علاوه بر ارائه‌ی قابلیت جدید، الگوریتم Automix خود را هم به سیستم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی NeuralMix مجهز کرد. این الگوریتم با دریافت کردن یک فهرست پخش، مجموعه‌ی قابل‌قبولی را از میکس آن‌ها تولید می‌کرد که اکنون با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، میکس طبیعی‌تری خواهد داشت. با استفاده از سیستم بهینه، جابه‌جایی بین موسیقی‌ها در میکس طبیعی‌تر می‌شود و صدای خواننده با کیفیت بهتری محو خواهد شد.

اپلیکیشن Djay در جدیدترین دستگاه‌های مبتنی بر iOS عملکردی عالی دارد، اما در آیفون و آیپدهای مجهز به تراشه‌ی A12 هم نتایج خوبی را نشان می‌دهد. درنتیجه کاربران گوشی iPhone XS هم می‌توانند به‌خوبی از قابلیت‌های حرفه‌ای بهره ببرند. اپلیکیشن مذکور، به‌رایگان در اپ استور عرضه می‌شود، اما برای دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته همچون NeuralMix باید هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی پنج دلاری بپردازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات