آیا مرورگر Safari اپل هم برپایه کرومیوم ارائه خواهد شد؟

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدتی پیش موضوعی مطرح شد که براساس آن، مرورگر اپل، سافاری بر پایه‌ی کرومیوم بازسازی خواهد شد.
تبلیغات

مدتی پیش مایکروسافت مرورگر Edge را بر پایه‌ی کرومیوم معرفی کرد و مرورگر خود را پس از بازسازی مجدد در اختیار کاربران قرار داد. اما مدتی پیش شایعاتی در رابطه با بازسازی سافاری بر پایه‌ی کرومیوم منتشر شد که براساس شواهد چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

این شایعات منتشر شده از یک وب‌سایت روسی نشات گرفته و این وب‌سایت ادعا کرده که یکی از کارمندان اپل در کرومیوم مشکلاتی را در پی فعال کردن ویژگی Intelligent Tracking Prevention که باعث محدودیت ردیابی از طریق تبلیغات و اشخاص ثالث می‌شود، به ثبت رسانده است. نکته‌ی جالب این است که ویژگی Intelligent Tracking Prevention یا ITP یک ویژگی منحصر‌به‌فرد در مرورگر Safari است.

این وبلاگ دو تصویر را دراین‌زمینه به اشتراک گذاشته که یکی از آن‌ها گزارش اشکال و دیگری پیوستی با عنوان «safari-on-chromium-alpha.png» بوده و اینطور که در تصویر می‌بینیم در ویندوز 10 از مرورگر سافاری اپل استفاده شده است.

سافاری

به‌هرجهت اگر کمی دقت کنیم، متوجه می‌شویم که این موضوع کاملا شایعه بوده و اصلا واقعیت ندارد. در مرحله‌ی اول، به شماره اشکال ۴۸۳۵۹۳ توجه کنید. این اشکال به‌طور خصوصی بوده است و نمی‌توان بلافاصله درست یا غلط بودن آن را تأیید کرد. اشکال بعدی ۴۸۳۵۹۴، یک اشکال عمومی است و متعلق به سال ۲۰۱۵ بوده، درحالی‌که اشکال نشان داده شده در تصویر متعلق به تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹ است.

Safari

به‌طور کلی هیچ مدرک یا آدرس ایمیلی از یکی از کارمندان اپل هم در این میان دیده نشده است و به‌عنوان آخرین نکته می‌توان به تکذیب مستقیم این شایعات از سوی اپل اشاره کرد. درواقع اپل عنوان کرده که سافاری همچنان بر پایه‌ی موتور WebKit به کار خود ادامه خواهد داد و خبری از نسخه‌ی کرومیوم این مرورگر نخواهد بود. درنهایت این شایعات جعلی بوده‌اند و چنین خبری اصلا صحت ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات