آپدیت ویندوز 10 توسط برخی نرم‌افزارهای امنیتی مسدود می‌شود

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارش کاربران، برخی از نرم‌افزارهای امنیتی از نصب به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۰ ممانعت می‌کنند.
تبلیغات

تازه‌ترین به‌روز‌رسانی ویندوز ۱۰ توسط تعدادی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای امنیتی مسدود شده‌ است.

براساس گزارش بسیاری از کاربران، به‌روز‍‌رسانی ماه نوامبر ویندوز ۱۰ و همین‌طور به‌روز‌رسانی ماه مه این سیستم‌عامل، توسط ویرایش‌های قدیمی‌تر نرم‌افزارهای Avast و AVG مسدود شده‌اند و این نرم‌افزارهای امنیتی به کاربران اجازه نصب این به‌روز‌رسانی‌ها را نمی‌دهند.

البته این اولین باری نیست که ویندوز ۱۰ با نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس به مشکل سازگاری برمی‌خورد. مایکروسافت در این خصوص گفته است: «ویندوز ۱۰ با نرم‌افزارهای Avast و AVG که بر موتور آنتی‌ویروس ویرایش 19.5.4444.567 و نسخه‌های پیشین آن مبتنی باشند، به دلایل نامعلومی سازگاری ندارد.»

ناگفته نماند که عملکرد آنتی‌ویروس‌های دو شرکت Avast و AVG درواقع یکسان است؛ چراکه از سه سال قبل و زمانی‌که Avast شرکت AVG را خریداری کرد، هر دو نرم‌افزار از یک موتور آنتی‌ویروس مشترک استفاده می‌کنند.

AVAST AND AVG

مایکروسافت در زمان انتشار به‌روز‌رسانی ماه نوامبر ۲۰۱۹ در این‌باره گفته بود:

کاربرانی که از آنتی‌ویروس‌های قدیمی Avast و AVG استفاده می‌کنند، بهتر است پیش از به‌روزرسانی کردن آنتی‌ویروس خود از نصب یا به‌روز‌رسانی دو ویرایش شماره ‌۱۹۰۳ (به‌روزرسانی ماه مه ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰) و ویرایش شماره ۱۹۰۹ (به‌روزرسانی ماه نوامبر ویندوز ۱۰) خودداری کنند.

براساس این اعلام رسمی مایکروسافت، تنها راه‌کار رفع این مشکل به‌روزرسانی کردن نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس یا نصب مجدد آن‌ها است. به‌علاوه این شرکت هشدار داده است که کاربران برای نصب به‌روزرسانی های جدید ویندوز ۱۰ از روشهای دستی و غیر‌خودکار اقدام نکنند؛ چراکه ممکن است سبب بروز آسیب‌های جدی در رایانه آن‌ها بشود.

رفع مشکلات مربوط به وایرلس

WINDOWS NOVEMBER 2019 UPDATE

خوشبختانه بعضی از مشکلات پیشین، مثل ایراد در برقراری ارتباط بی‌سیم با لوازم بلوتوث که از اشکال در درایورهای Realtek ناشی می‌شد و همچنین کاهش متناوب امواج وایفای که علت آن ایراد در درایور کوالکام بود، با به‌روزرسانی‌شدن هر دو درایور رفع شدند.  

بنابراین تنها مشکل حل‌نشده، ایرادات مربوط به ناسازگاری ویرایش ماه نوامبر ویندوز ۱۰ است که شاید بتوان از آن چشم‌پوشی کرد؛ چراکه مایکروسافت در به‌روزرسانی‌های خود که معمولا هر ۶ ماه منتشر می‌شوند، تغییرات عمده‌ای در بسیاری از ویژگی‌های سیستم‌عامل خود ایجاد می‌کند. اما به‌روزرسانی ماه نوامبر ویندوز ۱۰ تغییرات مهمی نداشته است و می‌توان این ویرایش را در مقایسه با روال همیشگی مایکروسافت، یک به‌روزرسانی جزئی قلمداد کرد.

ناگفته نماند که پیش از این نیز گزارشاتی مبنی بر وجود مشکلات امنیتی در دو به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰ وجود داشت که مایکروسافت با ارائه راه‌حلی این باگ را رفع کرد.

اگر شما نیز سازگار نبودن ویندوز ۱۰ با آنتی‌ویروس‌های سیستم خود را تجربه کرده‌اید، این مورد را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات