زوم‌اپ: همراه بانک صادرات، خدمات بانکی به‌سهولت لمس

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
باکمک اپلیکیشن‌های بانکی موبایل می‌توانید بدون رفت‌و‌آمد به خودپردازها یا حضور در شعبه‌های بانک، بسیاری از خدمات مالی را به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام دهید.
تبلیغات

امروزه بانکداری الکترونیک، مفهومی آشنا و نیازی همه‌گیر به‌شمار می‌رود. اپلیکیشن‌های همراه بانک به صاحبان حساب‌های بانکی این امکان را می‌دهند که در هر ساعت از شبانه‌روز، به‌راحتی و تنها از طریق گوشی موبایل خود، تراکنش‌های بانکی انجام دهند. هرچند اشخاص باید هنوز هم برای انجام برخی امور بانکی به بانک مراجعه کنند، اما برای انجام بسیاری از تراکنش‌ها و خدمات دیگر، نصب این اپلیکیشن‌ها، کاربران را از مراجعه به خودپرداز، رفت‌وآمدهای غیرضروری در شهر و حضور در شعبه‌ی بانک‌ها بی‌نیاز می‌کند. در این مطلب از زوم‌اپ قصد داریم یکی از این اپلیکیشن‌های بانکی یعنی نرم‌افزار همراه بانک صادرات را معرفی کنیم.

خدمات همراه بانک صادرات

خدمات

شرح خدمات

صورتحساب ارزی و ریالی

انتقال وجه، مشاهده‌ی صورت‌ و مانده‌ حساب، خدمات مربوط به چک و کارت‌های بانکی

انتقال وجه

انتقال وجه درون‌بانکی بدون محدودیت، انتقال بین بانکی از طریق سامانه‌ی پایا، انتقال وجه ارزیِ هم‌نام بین بانکی

کارت به کارت

انتقال کارت به کارت شتابی و غیرشتابی

پرداخت اقساط و قبوض

پرداخت اقساط تسهیلات بین و درون بانکی و همچنین امکان پرداخت قبوض از روش‌های مختلف

خدمات چک

تعیین تاریخ سررسیدها و استعلام وضعیت چک‌های صادره

ارتباط همه جانبه

امکان ارتباط از طریق بستر پیامک و اینترنت

گزارش تراکنش

اطلاع از تراکنش‌ حساب‌ها و انواع سپهر کارت‌ها، گزارش تراکنش مربوط به تسهیلات، حساب‌های ارزی

سایر خدمات

فهرست شعب، اعلام نرخ ارز، اعلام شماره‌ی شبا مربوط به حساب‌های سپهری و غیره

دانلود نرم‌افزار

همراه بانک صادرات

با مراجعه به این صفحه، می‌توانید به نرم‌افزار همراه بانک صادرات دسترسی داشته باشید؛ این برنامه در سه نسخه تحت وب، اندروید و iOS قابل استفاده کاربران است. برای استفاده از تمامی امکانات اپلیکیشن، توصیه می‌شود آخرین ویرایش نرم‌افزار را دانلود و در بازه‌های زمانی مشخص، آن را به‌روز‌رسانی کنید. خوشبختانه برای گوشی‌ها و سیستم‌های عامل‌ قدیمی‌تر این امکان فراهم شده است که از ویرایش‌های پیشین همراه بانک استفاده کنند و امکان دانلود اپلیکیشن برای چنین مواردی، در انتهای همین صفحه وجود دارد.

نصب اپلیکیشن

همراه بانک صادرات

پس از دانلود و نصب برنامه، با ورود شماره موبایل، کد ملی، شماره سپهر کارت و رمز دوم کارت، عملیات ثبت‌نام تکمیل می‌شود. پس از دریافت پیامک کد تأیید از طرف بانک و تعیین نام کاربری و رمز عبور وارد اپلیکیشن خواهید شد. اگر تلفن همراه شما مجهز به حسگر اثر انگشت باشد، با یک‌بار تعریف آن، دیگر نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز ورود نخواهید داشت. همچنین به‌منظور امنیت بیشتر، پس از هر بار ورود به اپلیکیشن، پیامکی از طرف بانک برای کاربر ارسال می‌شود.

آشنایی با اپلیکیشن

همراه بانک صادرات

پس از ورود به اپلیکیشن، با ورق زدن صفحات اصلی برنامه به این سه برگه دسترسی خواهید داشت:

  • صفحه اول اپلیکیشن که کلیه‌ی حساب‌های متصل به کارت و موجودی آن‌ها را نمایش می‌دهد.
  • صفحه دوم اپلیکیشن که فهرستی از تراکنش‌های انجام شده با همراه بانک را نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی اپلیکیشن حذف شود و ناچار باشید آن را مجددا نصب کنید، این بخش پاک خواهد شد و به تراکنش‌های قبلی دسترسی نخواهید داشت.
  • صفحه سوم اپلیکیشن که نسخه‌ی فعلی و تاریخ انتشار آن را نمایش می‌دهد. توصیه می‌شود در بازه‌های زمانی مشخص از طریق همین صفحه، نرم‌افزار خود را به‌روز ‌رسانی کنید.

پایین صفحه اصلی، ۶ گزینه در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. برای انتقال وجه که احتمالا یکی از پراستفاده‌ترین کاربردهای این برنامه است، کاربر می‌تواند از دو گزینه‌ی انتقال وجه و عملیات کارت استفاده کند. در بخش انتقال وجه علاوه بر واریز وجه به شماره کارت، امکان واریز مبلغ به شماره حساب یا شماره شبای مقصد نیز فراهم شده است.

همراه بانک صادرات

اما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این برنامه دسترسی به خدماتی است که در بخش «عملیات کارت» قرار دارد:

  • موجودی: با وارد کردن رمز دوم کارت، موجودی آن نمایش داده می‌شود.
  • گردش: با وارد کردن رمز دوم کارت، ۱۰ تراکنش آخر کارت نمایش داده می‌شود.
  • حساب‌ها: کلیه‌ی حساب‌های متصل به کارت نمایش داده می‌شوند.
  • انتقال: از این گزینه برای انتقال وجه کارت به کارت استفاده می‌شود.
  • مسدودی: در صورت مفقود شدن کارت بانکی، با انتخاب این گزینه می‌توانید آن را مسدود و از سوء‌استفاده‌های احتمالی جلوگیری کنید.
  • برداشت از خودپرداز: یکی از جالب‌ترین کاربردهای این اپلیکیشن است. مبلغی از مضارب ۵٫۰۰۰ تومان انتخاب و شماره تلفن دوست یا عضو خانواده که به پول نقد نیاز دارند را وارد می‌کنید. پیامکی از بانک به گوشی تلفن همراه شخص مورد نظر ارسال خواهد شد و او با استفاده از رمز ارسال شده، بدون نیاز به کارت بانکی می‌تواند به خودپرداز بانک صادرات مراجعه کرده و مبلغی را که تعیین کرده‌اید از حساب شما برداشت کند. این مورد می‌تواند مخصوصا در موارد اضطراری بسیار مفید و کاربردی باشد.
همراه بانک صادرات

دو گزینه‌ی پرداخت قبض و خرید شارژ نیز در بین گزینه‌های پایین صفحه قرار دارند. پرداخت قبض هم از طریق وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و هم از طریق بارکدخوان امکان‌پذیر است. در بخش شارژ هم می‌توانید سیمکارت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل را به‌صورت عادی یا مستقیم شارژ کنید.

دو گزینه‌ی دیگر این بخش، شعبه‌یاب و محاسبه‌ی شبا هستند. با وارد کردن شماره حساب صادرات خود می‌توانید شماره شبای مربوط به آن حساب را به‌دست بیاورید و همینطور در بخش شعبه‌یاب، در صورت روشن بودن GPS گوشی همراه، نزدیک‌ترین شعبه‌های بانک صادرات به موقعیت فعلی شما نمایش داده خواهد شد.

همراه بانک صادرات

از منوی کشویی سمت راست بالای صفحه نیز به بسیاری از این گزینه‌ها مجددا دسترسی خواهید داشت.

دو منوی «چک» و «تسهیلات» نیز مخصوص افرادی است که در بانک صادرات حساب جاری دارند یا از تسهیلات این بانک استفاده کرده‌اند و خدماتی مطابق با تصویر زیر در اختیار این دسته از کاربران قرار می‌دهد.

با انتخاب گزینه نرخ ارز، می‌توانید قیمت ارزهای مطرح را مطابق با نرخ بانک مرکزی جمهوری اسلامی مشاهده کنید و در قسمت تنظیمات نیز می‌توانید ضمن سفارشی‌سازی ظاهر اپلیکیشن، رمز عبور، شماره موبایل و نشانی ایمیل معرفی شده به کارت را تغییر دهید یا حساب کاربری همراه کارت را غیرفعال کنید.

در نظر داشته باشید که هنگام بازکردن اپلیکیشن و پیش از  ورود به آن، دو گزینه «محاسبه شبا» و «شعبه یاب» مجددا فعال و قابل استفاده هستند. کاربر می‌تواند با ورود به قسمت تنظیمات، زبان برنامه را از فارسی به انگلیسی تغییر دهد و همچنین در مواردی که دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد نوع ارتباط اپلیکیشن را روی حالت پیامک تنظیم کند.

همراه بانک صادرات

دانلود اپلیکیشن

نسخه اندروید نسخه iOS تحت وب

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

نظر شما درخصوص این اپلیکیشن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات