گسترش همکاری‌های سامسونگ و مایکروسافت در مراسم Unpacked

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود مایکروسافت در رویداد Unpacked هفتم اوت سامسونگ، روی صحنه برود و اطلاعاتی درباره‌ی برنامه‌های Office ،Your Phone و... روی گوشی‌های سامسونگ ارائه دهد.
تبلیغات

پس از شروعی دشوار، سامسونگ و مایکروسافت در چند سال گذشته رابطه‌‌ی محتاطانه‌ای را دنبال کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد این دو شرکت پرآوازه همکاری خود را در مرحله‌ی تازه‌ای گسترش داده‌اند که درنهایت به فروش برخی گوشی‌های سامسونگ همراه‌با چند برنامه‌ی اندرویدی از قبل نصب‌شده‌ی مایکروسافت مانند Your Phone برای اتصال گوشی همراه به ویندوز ۱۰ کامپیوتر منجر شده است.

این هفته در رویداد Unpacked سامسونگ در بروکلین، جایی که انتظار می‌رود کره‌ای‌ها گوشی گلکسی نوت ۱۰ را رونمایی کنند، مایکروسافت نیز روی صحنه خواهد رفت. گفته می‌شود مایکروسافت نشان خواهد داد چگونه برنامه‌های مختلف آفیس و Your Phone این شرکت روی موج آتی گوشی‌های سامسونگ کار خواهند کرد. در این میان، از مایکروسافت و سامسونگ خواسته شد درباره این موضوع نظر دهند و یکی از سخن‌گویان مایکروسافت اعلام کرد حرفی برای گفتن ندارد.

سود مایکروسافت در ارائه‌ی برخی برنامه‌ها روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ نسبتا روشن است. ازآنجاکه ردموندی‌ها دیگر تلفن‌همراهی عرضه نمی‌کنند، روی ساخت نسخه‌های مختلفی از برنامه‌ها و سرویس‌هایی متمرکز شده‌اند که روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون کار می‌کنند تا دستی در بازار گوشی‌های همراه داشته باشند. مایکروسافت ازطریق برنامه‌ی Your Phone، کاربران ویندوز ۱۰ را قادر ساخته به عکس‌ها و پیام‌ها و اعلان‌های گوشی اندرویدی و تا حدودی گوشی آیفون، به‌طور مستقیم ازطریق کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشند.

افزون‌براین، چون مایکروسافت علاقه دارد کاربران بیشتری از قلم‌های هوشمند استفاده کنند، دستگاه‌های گلکسی نوت فرصت مناسبی برای مایکروسافت هستند. همچنین، با قابلیت دکس گوشی‌های نوت، سامسونگ آنچه مایکروسافت با فناوری Countinuum خود وعده داده بود، عملی کرده است؛ یعنی توانایی تبدیل گوشی یا تبلت به کامپیوتر شخصی کامل به‌وسیله‌ی اتصال آن به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر. ناگفته نماند برنامه‌های کاربردی آفیس هم‌اکنون با دکس کار می‌کنند.

لازم است یادآوری کنیم که در‌حال‌حاضر، بیش از ۱۵۰ برنامه‌ را تیم‌های مختلف مایکروسافت در گوگل‌پلی منتشر کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات